Kursplan

Dag 1

  • sette opp et VR-arbeidsområde for utvikling
  • sette opp et VR-demonstrasjonsområde
  • spesifikke betraktninger om forskjellige hodesett og hvordan de dramatisk påvirker opplevelsesdesign
  • tilgjengelige kontrolleregenskaper og deres relative innflytelse på design
  • installere programvare for VR-utvikling
  • VR hei verden: den hvite kuben på gulvet
  • hensyn til interaksjonsdesign
  • introduksjon til arbeidsflyt for VR-utvikling

Dag 2

  • oppdage Unity arbeidsområde
  • øvelse: å bygge en opplevelse helt fra redaktøren
  • Unity frittstående applikasjonsbygning
  • Atferdsprogrammering i Unity
  • øvelse: et enkelt solsystem (skripting, geometri)

Dag 3

  • importere 3D-modeller i Unity
  • grunnleggende gjengivelse* (belysning, teksturer, skyggelegging)
    • * ingen avanserte gjengivelsesteknikker dekkes av denne opplæringen
  • dra nytte av Unity-butikken
  • Unity hendelsesorientert programmering
  • Inngang for VR-kontrollere
  • øvelse: grip planeter (brukerinteraksjon i VR)

Dag 4

  • Bevegelse i VR: tekniske og designmessige hensyn (teleport, oversettelse, dash)
  • øvelse: legg til teleporteringsfunksjon
  • øvelse: bytt mellom modeller
  • trening: slipp steder av interesse
  • øvelse: bytt interessepunkter

Dag 5 (valgfritt)

  • øvelse: møbelkatalog
  • øvelse: plasser møbler
  • øvelse: endre innvendig belysning
  • trening: endre tidspunkt på dagen

Dag 6 (valgfritt)

  • Design og prototyping av flerbrukeropplevelser

Krav

  • Påkrevd:
    • VR-utstyret og VR-klare arbeidsstasjoner (Windows) pluss gulvplass for hvert headset for å teste apper komfortabelt
 28 timer

Antall deltakere


Price per participant

Testimonials (1)

Upcoming Courses

Related Categories