Kursplan
Introduksjon
Oversikt over Virtual Reality
- Hva er VR?
- Oppslukende opplevelse
- Historien om VR
Forstå ulike typer virtuelle miljøer
- Ekte virtuell virkelighet
- Augmented Reality (AR)
- Holografisk og volumetrisk
- Blandet virkelighet (MR)
Utforske ulike typer VR-enheter
- Sporingsenheter
- VR-briller
- VR-hodemonterte skjermer (HMD-er)
- PC VR - Oculus Rift og HTC Vive
- Mobil VR - Google Cardboard & Samsung Gear
- CAVE VR-systemer
Utforske ulike anvendelser av virtuell virkelighet
- Medisin
- Turisme
- Underholdning (videospill)
- Utdanning og opplæring
Arbeid med de tre illusjonene i virtuell virkelighet
- Sted Illusion
- Plausibilitetsillusjon
- Utførelsesform illusjon
Forstå utfordringene i virtuell virkelighet
Utforske ulike plattformer for VR-utvikling
Utvikle 3D Virtual Reality-miljøer
- Forstå det grunnleggende om 3D Graphics
- Bruke 3D-motorer og utviklingsmiljøer
Utvikle virtuell virkelighetsgrafikk
Bruk av lyd i virtuell virkelighet og bruk av avanserte 3D-lydteknikker for å forbedre opplevelsen
Forstå kravene til innholdsskaping for virtuell virkelighet
Arbeid med interaksjon i virtuell virkelighet
Flytte rundt i virtuell virkelighet
- Fysisk navigasjon
- Virtuelle navigasjonsteknikker
Interaksjon med objekter i virtuell virkelighet
- Samhandling med objekter innen rekkevidde
- Hyper-naturlig interaksjon
- Magisk interaksjon
- Fysikk interaksjon
Utfordringer i Virtual Reality Interaction
Brukergrensesnitt i virtuell virkelighet
Gjør deg klar til å utvikle din første Virtual Reality-applikasjon
Utvikle et storyboard for applikasjonskonseptet ditt
Utvikle en fungerende prototype av Virtual Reality-applikasjonen din
Testing av prototypen din
Utvikle applikasjonen riktig
- Foredling av Virtual Reality-interaksjonen
- Implementering av Virtual Reality-grafikk
Fullfører søknaden din
Oppsummering og konklusjon
Krav
- Ingen programmeringserfaring er nødvendig.
Publikum
- Utviklere
- Spillere
- Programmerere
- Hobbyister
Testimonials (1)
praktiske eksempler og feilsøking av reelle problemer (under å lage ekte prosjekter, spill osv.), jeg mener god praksis og hvordan det virkelige prosjektarbeidet ser ut
Michal Orlinski - relayr sp. z o.o.
Kurs - VR rapid prototyping in Unity3D for architecture showcasing
Machine Translated