Kursplan
Hva handler det egentlig om – å prøve å definere begrepet endring
- Definisjoner av endring
- Hva vil det si å håndtere endring?
- Hvorfor alt dette - om faktorene som forårsaker behovet for endringer i organisasjonen
- Hvordan håndtere dette? - ulike modeller for tilnærminger til endring i selskapet
Endring er laget av mennesker - psykologiske aspekter ved endring
- Endring – en mulighet eller en nødvendighet?
- Om en ikke-eksisterende forferdelig drage - frykt og stereotypier om endring
- Vi går i kamp – forbereder folk på endring
- Spesifisiteten og rollen til kommunikasjon i situasjonen med å introdusere endring
Er dette allerede – når er vi klare til å endre?
- Virkelig allerede????? om interne og eksterne årsaker til endring
- Kanskje det er bedre å ikke... om forskjellige typer motstand mot endringer, hvordan man gjenkjenner dem og hvordan man overvinner dem
- Når vi er for redde - Albee og hans modell for å forstå og redusere stress
- Fordeler og ulemper – når vi reagerer på endringer positivt og når negativt
En organisasjon er som en person – den utvikler seg – et forslag for å analysere utviklingen av en organisasjon ifølge Greiner)
- Stadier av organisasjonsutvikling i Greiners modell
- Endre bruksanvisning - tips til de som introduserer den om hvordan de skal reagere og håndtere i individuelle faser
Selvmotivasjon, positive holdninger og kreativitet i prosessen med å introdusere og håndtere endring
- Endring begynner i oss - om å gjenkjenne våre egne følelser, holdninger, holdninger og reaksjoner på endringer
- Det er alltid en annen måte – å lete etter nye løsninger i kjente situasjoner
Slik gjør du det trinn for trinn - dvs. stadiene i endringsledelse:
- Etablering av det overordnede organisatoriske målet,
- Vekt og størrelse på endringen,
- Endring og selskapets organisasjonskultur,
- Advarselssignaler – behovet for å identifisere kritiske begrensninger.
Bygge et endringsprosjekt inkludert:
- Trinn for trinn - inndeling i stadier,
- Hvem er hvem - separasjon av funksjoner,
- Det kan være annerledes - bevissthet om en mulig nedgang i motivasjon,
- Observasjon og evaluering - metoder for overvåking og måling av resultater
Leder, vis vei!!! lederens rolle i endringsprosessen
- Rollen som leder i møte med endring
- Valg av ledelsesverktøy og stiler i en endringssituasjon
- Kan alle være endringsleder - kompetanseprofil til endringsleder
Alene eller i en gruppe? – om å inkludere ansatte i endringsprosessen – Druckers modell.
- Hva vi ikke forventet - om plutselig suksess, fiasko eller eksterne hendelser,
- Fantasiens verden og den virkelige verden - om inkonsekvensen av forventninger og fakta,
- Endringsprosessen som en indikator på behovet for innovasjon
- Plutselig død eller et lykkesmil? - endringer som overrasker alle.
Effektiv påvirkning av en endringsleder
- Hvordan bygge tillit og aksept for organisasjonsendringer
- Overtalelse, det vil si å overbevise folk om å endre seg
- Påvirkning av mennesker i en endringssituasjon – modellen til K. Barnes og R. Cialdini
Krav
The course is general in nature and participation in it does not require specialist knowledge
Testimonials (3)
SMART Goal økt var den mest underholdende delen av treningen som hjalp meg å administrere tiden min riktig. det hjelper meg med å sette målet mitt klarere, og jeg kunne virkelig se at innstillingen SMART Goal kan relatere seg til nesten alt som Finance, sosialt liv, karriere og personlig vekst.
Manot Sae - MVCI (Thailand) Limited
Kurs - Workshop: Boost your productivity with this new method!
Machine Translated
Jeg likte engasjementet til treneren og hvordan energien hennes involverte også deltakerne, opplæringen var interessant, med mange praktiske støttefakta og eksempler, praktiske øvelser. Det var flott!
Jelizaveta (Liza) - ASSTRA Forwarding AG
Kurs - Stress Management and Prevention
Machine Translated
Explains well the topic.