Blender: 3D Modeling Fundamentals Treningskurs
Blender er et programvaresett med åpen kildekode for 3D datagrafikk for å lage animerte filmer, visuelle effekter, kunst, 3D-trykte modeller, interaktive 3D-applikasjoner og videospill.
Denne instruktørledede, direkteopplæringen (online eller på stedet) er rettet mot artister, spillutviklere eller helt nybegynnere som ønsker å bruke Blender til å lage 3D-modeller for interaktive applikasjoner, videospill, animasjonsfilmer, etc.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Forstå prinsippene og kjernekonseptene for 3D-modellering.
- Utforsk en rekke moduser og verktøy for modellering og redigering av 3D-nettverk.
- Lær hvordan du lager animasjoner og visuelle effekter med Blender.
- Legg til kurver, overflater, metaballer og hårpartikler for å simulere realistiske 3D-bevegelser.
- Bruk verktøyene for UV-kartlegging/utpakking, skulpturering og maling av 3D-modeller.
- Eksporter 3D-modeller og eiendeler til en spillmotor, 3D-skriver eller annen programvare.
Kursets format
- Interaktivt foredrag og diskusjon.
- Mye øvelser og trening.
- Praktisk implementering i et live-lab-miljø.
Alternativer for kurstilpasning
- For å be om en tilpasset opplæring for dette kurset, vennligst kontakt oss for å avtale.
Kursplan
Introduksjon
- Blender vs Autodesk 3ds Max vs Cinema 4D
- Oversikt over Blender funksjoner og fordeler
Starter
- Installerer Blender
- Grunnleggende modelleringskonsepter
- Naviger i brukergrensesnittet
Grunnleggende redigering
- Typer redaktører
- Bytte mellom redigerings- og objektmodus
- Topppunkter, kanter og ansikter
- Redigering av maskedata og objekter
Modelleringsmasker
- Modelleringsmoduser
- Strukturerende masker
- Legge til primitiver
- Velge og redigere masker
- Objektdata, toppunktgrupper og egendefinerte data
- UV-kart og utpakking
- Mesh-analyse og retopologi
Kurver og overflater
- Verktøy og struktur
- Bézier og NURBS
- Transformere objekter
- Former og splines
Metaballer og hårpartikler
- Verktøy og struktur
- Legge til og redigere metaobjekter
- Bruke fettblyant
- Modifisering av partikler
Skulptering og maling
- Aktiverer utvalgsmaskering
- Bruke børsteverktøyet
- Forme modeller i skulpturmodus
- Adaptive skulpturmetoder
- Redigering av UV-teksturer og bilder
Animation og Rigging
- Keyframes og nøkkelsett
- Bruker armatur til rigging
- Påføring av gitteret
- Begrensninger, handlinger og drivere
- Markører, formtaster og bevegelsesbaner
Gjengivelse av 3D-scener
- Render motorer i Blender
- Eevee, sykler og arbeidsbenk
- Bruke kameraer, lette gjenstander og materialer
- Shading noder og fargestyring
- Fristil ikke-fotorealistisk (NPR) gjengivelse
- Bruk av lag og pass
- Gjengivelse og forhåndsvisning av animasjoner
Eksporterer filer
- Støttede medieformater
- Eksporterer filer til Alembic
- Bruker Collada-modulen
- Eksporterer filer som USD, SVG og PDF
Feilsøking
Sammendrag og neste trinn
Krav
- Grunnleggende erfaring med datamaskinbruk
- Kjennskap til 3D-modellering
Publikum
- Kunstnere
- Spillutviklere
- Komplette nybegynnere
Open Training Courses require 5+ participants.
Blender: 3D Modeling Fundamentals Treningskurs - Booking
Blender: 3D Modeling Fundamentals Treningskurs - Enquiry
Blender: 3D Modeling Fundamentals - Consultancy Enquiry
Consultancy Enquiry
Testimonials (5)
det punktet at Huba tok seg tid til å sitte sammen med meg som den mindre kunnskapsrike om applikasjonen og gå gjennom hver del og forklare hvor jeg hadde gått galt og hvordan jeg kan rette opp problemet
Paul - Nottinghamshire Police
Kurs - Blender: 3D Modeling Fundamentals
Machine Translated
Foreleserens tålmodighet og lytting
adva sror - "HUUUGE GAMES" Sp. z o.o.
Kurs - Blender: 3D Modeling Fundamentals
Machine Translated
Jeg likte fleksibiliteten, Andre skreddersydde den mer til det vi trengte. Han lærte ting veldig kortfattet. Han var veldig tålmodig! Jeg satte pris på ham spesielt ettersom han gjorde noe han aldri hadde gjort før (tidslinjemessig).
Holly - Shiraz Creative of New York, LLC
Kurs - Blender: 3D Modeling Fundamentals
Machine Translated
i enjoyed using the software and producing 3D models by the end of the sessions
Marc Casson - Coleg Cambria
Kurs - Blender: 3D Modeling Fundamentals
Learning about the software
Peter - Coleg Cambria
Kurs - Blender: 3D Modeling Fundamentals
Upcoming Courses
Relaterte kurs
Autodesk Fusion 360
21 timerDenne instruktørledede, liveopplæringen i Norge (online eller på stedet) er rettet mot 3D-design- og 3D-utskriftsentusiaster på nybegynnernivå til avansert nivå som ønsker å bruke Fusion 360 til å designe, simulere og forberede modeller for 3D-utskrift.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Installer og konfigurer Fusion 360 for optimal ytelse.
- Design, modeller og simuler 3D-objekter i et enhetlig miljø.
- Optimaliser og klargjør design for 3D-utskriftsprosessen.
- Samarbeid og del designene deres ved å bruke Fusion 360s skyfunksjoner.
From 3ds Max to Unreal: Mastering Real-Time Visualization
21 timerDenne instruktørledede, liveopplæringen i Norge (online eller på stedet) er rettet mot 3D-artister på middels til avansert nivå, spillutviklere og visualiseringsfagfolk som ønsker å utnytte ferdighetene sine i Autodesk 3ds Max og lære å lage oppslukende sanntidsopplevelser i Unreal Engine.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Forstå de viktigste forskjellene mellom arbeidsflyter for 3ds Max og Unreal Engine.
- Importer 3D-modeller, animasjoner og eiendeler fra 3ds Max til Unreal Engine.
- Lag og tilpass materialer, teksturer og shaders i Unreal Engine.
- Sett opp dynamisk belysning og global belysning for sanntidsgjengivelse.
- Implementer interaktivitet og spillmekanikk ved å bruke Blueprint visuell skripting.
- Optimaliser eiendeler og scener for sanntidsytelse og effektivitet.
Create an Augmented Reality (AR) Mobile Application with ARToolKit
7 timerARToolKit er et åpen kildekode-sporingsbibliotek for å lage Augmented Reality (AR) applikasjoner. Den støtter Windows, Linux, Mac, Android og iOS.
I denne instruktørledede, live-opplæringen vil deltakerne lære hvordan man bygger en utvidet virkelighet-mobilapplikasjon med ARToolKit.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Utvikle en mobilapplikasjon som legger virtuelle bilder over i den virkelige verden
- Forbehandle video for å justere belysningen og løse problemer
- Integrer ARToolKit med tredjepartsverktøy og funksjonalitet, inkludert OpenCV, Unity, OpenSceneGraph og mobilenhetens GPS-, kompass- og kamerakalibreringsverktøy
Kursets format
- Interaktivt foredrag og diskusjon.
- Mye øvelser og trening.
- Praktisk implementering i et live-lab-miljø.
Alternativer for kurstilpasning
- Mobilapplikasjonen utviklet i dette kurset kan være mål Android og/eller iOS. For å be om din preferanse, vennligst kontakt oss for å avtale.
Blender: 3D Modeling Fundamentals - Part 1
21 timerDenne instruktørledede, live-opplæringen i Norge (online eller på stedet) er rettet mot artister, spillutviklere eller helt nybegynnere som ønsker å bruke Blender til å lage 3D-modeller for interaktive applikasjoner, videospill, animasjonsfilmer, etc.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Forstå prinsippene og kjernekonseptene for 3D-modellering.
- Utforsk en rekke moduser og verktøy for modellering og redigering av 3D-nettverk.
- Bruk verktøyene for UV-kartlegging/utpakking, skulpturering og maling av 3D-modeller.
Blender: 3D Modeling Fundamentals - Part 2
14 timerDenne instruktørledede, live-opplæringen i Norge (online eller på stedet) er rettet mot artister, spillutviklere eller helt nybegynnere som ønsker å bruke Blender til å lage 3D-modeller for interaktive applikasjoner, videospill, animasjonsfilmer, etc.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Lær hvordan du lager animasjoner og visuelle effekter med Blender.
- Legg til kurver, overflater, metaballer og hårpartikler for å simulere realistiske 3D-bevegelser.
- Introduksjon til ikke-destruktiv modellering og animasjon.
- Eksporter 3D-modeller og eiendeler til en spillmotor, 3D-skriver eller annen programvare.
Advanced Blender: Python Scripting
7 timerDenne instruktørledede, direkteopplæringen i Norge (online eller på stedet) er rettet mot webdesignere som ønsker å programmere i Python for automatiseringsblender.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Bygge grensesnittelementer som menyer.
- Håndtere Blender med Python-kode.
- Skrive skript for automatisk kjørende prosesser.
- Utforske og forstå bpy-biblioteket.
Learning Maya
14 timerDenne instruktørledede, live-opplæringen i Norge (online eller på stedet) er rettet mot webdesignere som ønsker å bruke Maya til å lage 3D-animasjoner.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Lag realistiske modeller og teksturer i Maya.
- Animer og gjengi prosjekter for avspilling av høy kvalitet.
- Simuler naturlige effekter som vann og røyk.
WebGL: Create an Animated 3D Application
21 timerWebGL (Web Graphics Library) er et JavaScript API for å gjengi 3D-grafikk i en nettleser uten bruk av plug-ins.
I denne instruktørledede, live-opplæringen vil deltakerne lære å generere realistiske databilder ved hjelp av 3D-grafikk mens de går gjennom opprettelsen av en animert 3D-applikasjon som kjører i en nettleser.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Forstå og bruk WebGLs ulike funksjonalitet, inkludert mesh, transformasjoner, kameraer, materialer, belysning og animasjon
- Animer objekter med WebGL
- Lag 3D-objekter ved å bruke WebGL
Publikum
- Utviklere
Format på kurset
- Del forelesning, del diskusjon, øvelser og tung praktisk praksis
Unreal Editor for Fortnite (UEFN)
7 timerDenne instruktørledede, liveopplæringen i Norge (online eller på stedet) er rettet mot spillutviklere på nybegynnernivå til mellomnivå og UGC-skapere som ønsker å designe, utvikle og publisere interaktive og inntektsgivende opplevelser for Fortnite-spillere.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Forstå det grunnleggende om UEFN og dets rolle i å lage brukergenerert innhold i Fortnite.
- Naviger i UEFN-grensesnittet, sett opp prosjekter og administrer eiendeler effektivt.
- Utvikle og publiser tilpassede Fortnite-opplevelser ved å bruke verktøy for verdensbygging og landskapsarbeid.
- Bruk grunnleggende programmeringskonsepter ved å bruke Verse-skriptspråket.
- Samarbeid om UEFN-prosjekter og forbered deg på muligheter for inntektsgenerering i Fortnite.
Unity: Developing 3D Games with C# and Javascript
28 timerDenne instruktørledede, live-opplæringen i Norge dekker det grunnleggende om spillutvikling med Unity mens deltakerne går trinn for trinn gjennom å lage sitt eget spill.
Unreal Engine 4
21 timerDenne instruktørledede, direkteopplæringen i Norge dekker det grunnleggende om spillutvikling med Unreal Engine 4, samtidig som deltakerne får sjansen til å lage sitt eget eksempelspill.
Unreal Engine 5 Deep Dive
14 timerDenne instruktørledede, live-opplæringen i Norge (online eller på stedet) er rettet mot spillutviklere som ønsker å få en omfattende forståelse av UE5 og hvordan man bruker den til å lage imponerende sanntidsinnhold.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Lær og forstå de nye funksjonene i UE5-utgivelsen.
- Bruk sanntids 3D-skapingsverktøyet til UE5 for å lage realistiske bilder.
- Utforsk og bygg visuelle verdener og spill.
- Lær og mestre prinsipper for spilldesign.
- Lag cutscene-animasjoner.
VR rapid prototyping in Unity3D for architecture showcasing
28 timerKursets format
- Interaktive presentasjoner og diskusjon.
- Mye øvelser og trening.
- Praktisk implementering i et live-lab-miljø.
Alternativer for kurstilpasning
- For å be om en tilpasset opplæring for dette kurset, vennligst kontakt oss for å avtale.