Thank you for sending your enquiry! One of our team members will contact you shortly.
Thank you for sending your booking! One of our team members will contact you shortly.
Kursplan
Forstå oss selv og andre
- Hva får oss til å oppføre oss som vi gjør?
- Hvordan kan vi forstå hvilke deler av denne atferden som er akseptabel – kreves av vår rolle i virksomheten – og hvilke deler som ikke er akseptable?
- Hvordan kan vi "tilpasse" atferd for å forhindre årsakene til konflikt eller for å uskadeliggjøre konflikter forårsaket av andre?
- Hva mener vi med Effektiv Communication i potensielle og faktiske konfliktsituasjoner?
Emosjonell intelligens
- Følelser og deres konsekvenser både i å skape og håndtere konflikter
- Viktigheten av å forstå vår "EQ" (i motsetning til den mer standard IQ)
- De fem stadiene av Goleman's Emotional Intelligence-modell:
- Selvbevissthet
- Selv-Management
- Motivasjon
- Empati
- Sosiale ferdigheter
Transaksjonsanalyse
- Hvorfor handler/reagerer vi på en bestemt måte overfor kollegaer og kunder?
- Hvordan kan vi bygge relasjoner med kolleger og kunder?
- Hva er fordelene med "True Rapport" i våre mellommenneskelige relasjoner?
Kunde og interessenter Management
- Tilfredsstille interessenter
- Interessentanalyse: interne og eksterne interessenter
- Håndtere konflikter i kunde- og/eller interessentinteraksjoner
Assertiveness
- Aggressiv v Selvsikker v Underdanig
- Fordeler med selvsikker oppførsel
Konfrontasjon
- Konfrontasjonsmodellen – heftige samtaler
- PRO-modellen: en mal for planlegging og vellykket gjennomføring av heftige samtaler
Håndtere konflikt
- Hva forårsaker konflikt?
- Fasene for konflikthåndtering
- Forstå konflikten
- Forstå din/den andres posisjon i konflikten
- Løse konflikten
- Kilmanns fem konflikthåndteringsmoduser – og hvordan du bruker dem
- Bridging the Gap
14 timer
Testimonials (3)
I enjoyed the trainer Attitude and style, her knowledge and structure of training.
Mahsa Chegini - Albemarle
Kurs - Handling Conflict with Confidence
The theorie was OK, partly aready known. The excercises and the following analysis were very helpfull.
Iwona Hiltebrand - Credit Suisse AG
Kurs - Handling Conflict with Confidence
I genuinely enjoyed this course because it was short & to the point.