Kursplan

Forstå oss selv og andre

  • Hva får oss til å oppføre oss som vi gjør?
  • Hvordan kan vi forstå hvilke deler av denne atferden som er akseptabel – kreves av vår rolle i virksomheten – og hvilke deler som ikke er akseptable?
  • Hvordan kan vi "tilpasse" atferd for å forhindre årsakene til konflikt eller for å uskadeliggjøre konflikter forårsaket av andre?
  • Hva mener vi med Effektiv Communication i potensielle og faktiske konfliktsituasjoner?

Emosjonell intelligens

  • Følelser og deres konsekvenser både i å skape og håndtere konflikter
  • Viktigheten av å forstå vår "EQ" (i motsetning til den mer standard IQ)
  • De fem stadiene av Goleman's Emotional Intelligence-modell:
    • Selvbevissthet
    • Selv-Management
    • Motivasjon
    • Empati
    • Sosiale ferdigheter

Transaksjonsanalyse

  • Hvorfor handler/reagerer vi på en bestemt måte overfor kollegaer og kunder?
  • Hvordan kan vi bygge relasjoner med kolleger og kunder?
  • Hva er fordelene med "True Rapport" i våre mellommenneskelige relasjoner?

Kunde og interessenter Management

  • Tilfredsstille interessenter
  • Interessentanalyse: interne og eksterne interessenter
  • Håndtere konflikter i kunde- og/eller interessentinteraksjoner

Assertiveness

  • Aggressiv v Selvsikker v Underdanig
  • Fordeler med selvsikker oppførsel

Konfrontasjon

  • Konfrontasjonsmodellen – heftige samtaler
  • PRO-modellen: en mal for planlegging og vellykket gjennomføring av heftige samtaler

Håndtere konflikt

  • Hva forårsaker konflikt?
  • Fasene for konflikthåndtering
    • Forstå konflikten
    • Forstå din/den andres posisjon i konflikten
    • Løse konflikten
  • Kilmanns fem konflikthåndteringsmoduser – og hvordan du bruker dem
  • Bridging the Gap
 14 timer

Antall deltakere


Price per participant

Testimonials (3)

Upcoming Courses

Related Categories