Team Collaboration Treningskurs
Teamsamarbeid er en prosjektledelse og kommunikasjonsmetode som fremmer teamarbeid, deltakelse, innovasjon og konflikthåndtering for å oppnå kollektive mål. Collaboration er avgjørende for å bygge høyytende og effektive team.
Denne instruktørledede, direkteopplæringen (online eller på stedet) er rettet mot teammedlemmer og teamledere som ønsker å lære og anvende prinsipper for teamsamarbeid og beste praksis i teamene deres.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Lag en delt retning for å sette kollektive visjoner, oppdrag og mål.
- Fremme en samarbeidskultur for å utvikle positive verdier og motivere team.
- Engasjer team gjennom teambyggingsaktiviteter, innovasjon og konflikthåndtering for å øke samarbeidet.
- Mål teamsamarbeidsytelse for å analysere teamarbeid og teamproduktivitet.
Kursets format
- Interaktivt foredrag og diskusjon.
- Mye øvelser og trening.
- Praktisk implementering i et live-lab-miljø.
Alternativer for kurstilpasning
- For å be om en tilpasset opplæring for dette kurset, vennligst kontakt oss for å avtale.
Kursplan
Introduksjon
Oversikt over teamet Collaboration
- Viktigste for teamsamarbeid
- Effektivt samarbeid
- Sunt samarbeid
Forstå Collaboration Prinsipper
- Utfordringer og fordeler
- Definere roller og ansvar
- Operasjonalisere samarbeid
Bygge et team med høy ytelse
- Kjennetegn på et team med høy ytelse
- Sette en delt retning (visjon, oppdrag, mål)
- Definere kjernekompetanse
- Teammangfold og kjemi
Forbedre teamdynamikk
- Overvinne defensivitet
- Sannferdighet
- Aktiv lytting
- Selvinnsikt og bevissthet om andre
Skape en kultur av Collaboration
- Motiverende team
- Deler arbeid
- Oppmuntre ansatte
- Delt ansvar
Å lede og jobbe i team
- Team og teaming
- Risikotaking og sikkerhet
- Jobber på tvers av grenser
- Bygge konsensus
Lede et samarbeidende teammiljø
- Samarbeidende lederegenskaper
- Samarbeide på tvers av organisasjonen
- Gjennomføring av effektive møter
Øker Collaboration i lag
- Teamarbeid
- Teambyggingsaktiviteter
- Fremme innovasjon
- Håndtere konflikter og barrierer
- Bruke eksisterende teknologier
Måling av teamarbeid og Collaboration
- Kvantitative og kvalitative beregninger
- Sette benchmarks og KPIer
- Beste praksis for teamsamarbeid
Oppsummering og konklusjon
Krav
- Arbeide i et team i en organisasjon
Publikum
- Teammedlemmer
- Teamledere
Open Training Courses require 5+ participants.
Team Collaboration Treningskurs - Booking
Team Collaboration Treningskurs - Enquiry
Team Collaboration - Consultancy Enquiry
Consultancy Enquiry
Testimonials (4)
Style of trainer although at time very fast and leaving littel rom for thinking. (not all can follow at his pace)
Paul - GEA Refrigeration Netherlands N.V. IT
Kurs - Communication and Teamwork
all topics from list were addressed but trainer adapt it to the question from the group
Iwona - LKQ Polska Sp. z o. o.
Kurs - Team Building and Management
Reflecting own my self to learn others
Roy Dekker - Axway GmbH
Kurs - People and Team Management
the pace, the information provided. the way it as taught with theory and practice cases, handouts, exercises, etc.
Carlos Abascal - Hewlett-Packard Centro de Servicios Globales, S. de R.L. de C.V.
Kurs - Influence in Action
Upcoming Courses
Relaterte kurs
Team Building and Management
14 timerFormålet med kurset:
For ledelsen: teamledere, ledere begynner sine karriereveier og ansatte med høyt potensial velges ut for utvikling. Opplæring er også et forspill til utvikling av individuelle lederroller og personalledelse.
Fordeler med å fullføre kurset:
Øke effektiviteten til teamledelse, effektiv beslutningstaking knyttet til lederfunksjoner, passende valg av lederstil til teamsituasjonen, forretningsvekst, styrke konfliktløsningsevner, få tidsstyringsevner.
Treningsmetode:
korte temaforelesninger, individuelle øvelser, simuleringer, casestudier, rollespill
Effective Diversity in the Team with Prism Brain Mapping
21 timerThis instructor-led, live training in Norge (online or onsite) is aimed at team leaders and members who wish to use PRISM Brain Mapping to discover the strengths, needs, and motivators of team members and learn how to manage diversity more effectively.
By the end of this training, participants will be able to:
- Obtain a strengthened understanding among team members through better knowledge of their behavior preferences and communication, strengths, needs, and work motivators.
- Discovery of team strengths and how to utilize them to increase efficiency in achieving goals.
- Find solutions to cooperation challenges, enabling the team to work more effectively.
- Increase job satisfaction for team members through analysis of how each can better utilize their strengths, and potential, and minimize stress factors at work.
- Have more effective diversity management in the team and better task alignment to people through discovering team members' strengths, preferences, and motivators and discussing individual employee reports.
- Have a better understanding of the management style of the leader through discovering their leadership profile and its impact on the team.
Influence in Action
14 timerPfizer, Hewlett Packard, DellEMC og VMware har hatt godt av dette programmet, utviklet en bedre balanse i deres påvirkende stil og demonstrert en spenstig respons på utfordringer på arbeidsplassen. Hvis du vil: • Opprette arbeidsteam som gir gode resultater • Vinne konsekvent kontrakter fra pitching • Forhandle de beste tilbudene vellykket • Bygge aksjonærenes verdi år for år ... så trenger du vårt innflytelsesprogram
People and Team Management
21 timerPublikum
Ansatte som må være fullstendig klar over problemene rundt People and Team Management for:
- Dem selv
- Kollegene (jevnaldrende)
- Sjefene deres
- Deres teammedlemmer
- Deres interne og eksterne kunder og interessenter
Kursets format
Kurset vil være en svært interaktiv kombinasjon av:
- Tilrettelagte diskusjoner
- Lysbildepresentasjoner
- Øvelser og
- Casestudier
Ved slutten av kurset vil delegatene kunne:
- Sett pris på behovet for å styre egen oppførsel før de kan påvirke andres oppførsel
- Forstå styrkene og svakhetene til de forskjellige tilgjengelige kommunikasjonsmediene
- Sett pris på hvordan de skal lede, motivere og utvikle teammedlemmene sine
- Administrer deres interne og eksterne kunder og interessenter
- Forklar hvordan du skal takle de vanskelige situasjonene de kan komme på kontoret
Building Team Identity through Personality Types
7 timerDenne instruktørledede, live-opplæringen i Norge (online eller på stedet) er rettet mot nybegynnernivå-teamledere og ledere som ønsker å forstå og utnytte personlighetstyper for å bygge sterkere teamsamhold, forbedre kommunikasjonen og administrere teamdynamikk effektivt.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Styrk teamsamhold gjennom å forstå og utnytte ulike personlighetstyper.
- Håndter ulike personligheter effektivt.
- Forbedre teamkommunikasjon og konflikthåndtering.
- Fremme psykologisk sikkerhet og teamidentitet.
Communication and Teamwork
7 timerDenne instruktørledede, liveopplæringen i Norge (online eller på stedet) er rettet mot teamledere og teammedlemmer som ønsker å forbedre måten de kommuniserer, samarbeider og forholder seg til hverandre på. Ved å følge en rekke praksiser kan team forbedre disse ferdighetene, noe som fører til mer produktivt arbeid og et lykkeligere arbeidsliv.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Identifiser og adresserer vanlige problemer i hvordan de kommuniserer og reagerer på andre på jobben.
- Forbedre effektiviteten i arbeidet som utføres som et team.
- Forstå den enkelte så vel som de kollektive behovene til et team for å bedre styre og styre innsatsen deres.
- Forstå betydningen og viktigheten av emosjonell intelligens som en indikator og veiledning for å forbedre menneskelige relasjoner på jobben.
Leader Coach and Team Coach Capability for managers
40 timerVåre tjenester leveres online til kunder over hele verden i samarbeid med en voksende international partnernettverk. Våre transformatoriske 10-ukers, gruppebaserte læringprogrammer er utformet for å inspirere og kapasitere ledere, og blir vertlagt av ekspertfacilitatorer og coacher, bekvemt leveres online i den vanlige arbeidsflyten...
Ved sluttet av denne opplæringen, har deltakerne utviklet følgende ferdigheter:
EMOTIONELL INTELLIGENS
Lag er bare så sterke som de menneskelige relasjonene som eksisterer mellom mennesker.
COACHING
Viktige ferdigheter for ledere for å være innflytelsesrike og få det beste fra sine medarbeidere
LEDELSE
Management handler om oppgave og prosess. Leadership handler om mennesker og vekst.
KULTUR
Vedvarende engasjement bygger vanene og normene til et team med høy ytelse.
LAG
En gruppe individer er ikke et lag. Goog ledere bygger gode team.
Workplace Harassment Prevention
7 timerDenne instruktørledede, direkteopplæringen i Norge (online eller på stedet) er rettet mot deltakere på alle nivåer, inkludert ansatte, teamledere og HR-fagfolk, som ønsker å forstå trakassering på arbeidsplassen, forhindre den og fremme en inkluderende og respektfull kultur på arbeidsplassen.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Forstå hva som er trakassering på arbeidsplassen og dens ulike former.
- Identifiser atferd som bidrar til en respektfull arbeidsplass.
- Reager effektivt på trakasseringshendelser.
- Anerkjenne de juridiske og organisatoriske retningslinjene rundt forebygging av trakassering.
- Fremme en positiv, inkluderende og respektfull arbeidsplasskultur.
Generational differences in management. Employees of Generation XYZ. How to function with them
14 timerOpplæring 'Generasjonsforskjeller i ledelse. Ansatte i generasjon XYZ. How to function with them' henvender seg til teamledere, og tilbyr kunnskap og ferdigheter innen kommunikasjon og motivasjon av ansatte i generasjoner X, Y og Z. Basert på en interaktiv metodikk legger kurset vekt på praktiske øvelser og miniforelesninger , som muliggjør effektiv tilegnelse av nødvendige ferdigheter for å lede et team i et generasjons mangfoldig miljø.