Kursplan
Økt 1: Strategisk tenkning
- Betydningen av "Strategic" Tre kjerneområder i bedriftens strategiprosess, innholdskontekstprosess som forbinder de tre kjerneområdene
Økt 2: Utfordringene ved Leadership
- Management & ledelse Lederskapsteorier Forventninger til ledere og deres medarbeidere Identifisere lederegenskaper Hva gjør en god leder Inspirasjon, innflytelse og karisma i lederskap versus den "ensomme" Transformasjonsledelse
Kasusstudie/øvelse
Økt 3: Etablering av en visjon
- 'Misjon' vs 'Vision' Hvorfor strategiske planer mislykkes og hvordan unngå fiasko Å bli enige om en robust visjon Behovet for klarhet og målbarhet Å være med på visjonen
Kasusstudie/øvelse
Økt 4: Bli strategisk
- Strategisk planlegging og tenkning Utvikle teknikker for å tenke strategisk Communication Identifisere kritiske ferdigheter som trengs for å lykkes
Kasusstudie/øvelse
Major Case Study Workshop: Delegatene vil bli bedt i små grupper om å bli enige om en plan for å lansere en ny forretnings- eller forretningsstrategi etter å ha utført analyse av gjeldende Business miljø og påvirkninger. Planen bør vurdere ressurser Aktuelle Business Miljø og påvirkninger opp mot visjonen.
Økt 5: Analyse av gjeldende Business miljø og påvirkninger
- Eksterne miljøer Det generelle miljøet Hva er de viktigste påvirkningene som påvirker Business Produkt-/tjenestesykluser Kundeanalyse
Kasusstudie/øvelse
Økt 6: Analyse av ressurser
Analyserer organisasjonen
- Den helhetlige tilnærmingen Silo-spørsmål Tverrorganisatorisk vurdering Vurdering: finansiell, Human Resources, drift, systemer, stil
Kasusstudie/øvelse
Økt 7: Motivasjon og endring Management
- Motivasjonsteori Praktisk motivasjon Penger som motivator Endringsagenter Motstand mot endring DREC-kurven Tilnærminger til endringsledelse
Kasusstudie/øvelse
Økt 8: Etablering av strategien
- Gjøre 'visjon til virkelighet' Skapelse av strategisk bevegelse Utvikle strategiske alternativer Strategiimplikasjoner Identifisere interessentene Tverrorganisatorisk innkjøp Potensielle konfliktområder Motvirke innvendinger
Kasusstudie/øvelse
Økt 9: Prosjekter og mål for suksess
- Nye prosjekter vs Business som vanlig Behovet for KPMs målemetoder. Bruke målstyringsmetoden Viktige forretningsdrivere og sporbarhet Harde og myke mål Etablering av et metrikkrammeverk Prosjektsporing Risikorapportering
Kasusstudie/øvelse
Økt 10: Implementeringsprosessen
- Ressursallokering, strategisk planlegging og kontroll Planleggingsverktøy Mål Oppgaver Communications Ressursallokering Ressursegenskaper Bygge teamet Prosjekter kontra 'Business as Usual'
Kasusstudie/øvelse
Økt 11: Håndtering av den strategiske endringen inkludert konflikt Management
- Behovet for konflikt – er det sunt Konflikt som et problem Årsakene til konflikt Håndtere, dempe og/eller unngå konflikt Effekten av endringen og håndtere effektene Selge fordelene ved endring til organisasjonen Minimere ulempene Holde planen på rett spor
Kasusstudie/øvelse
Økt 12: Vurder teamet ditt
- Forberedende arbeid Personalmapper Arbeidsjournal Andre kolleger Møter Diskusjonsgrupper og fora
Kasusstudie/øvelse: To delegater vil rollespille leder/teammedlem ved et første møte. Gruppen vil debriefe på en vennlig måte og diskutere.
Økt 13: Å håndtere mennesker
- Lederstiler Atferdsstiler Bankkulturstil Bank- og ledelsespolitisk stil Din personal stil Møter En til en møter Overvinne motstand Håndtere dine egne sjefer Selge problemer og utfordringer til teamet ditt
Kasusstudie/øvelse: Sjefen din vil at du skal omfordele noen ansvarsområder. ~de ansatte vil ikke like det – de er nervøse for endring. Hvordan vil du håndtere dette?
Økt 14: Communication Ferdigheter
- Ulike stiler Corporate/Management stil Muntlig, skriftlig, elektronisk Oppmuntre til toveiskommunikasjon Oppmuntre esprit de corps Bruke "Top-down"-direktiver Håndtere motstand
Kasusstudie/øvelse: Din forgjenger holdt ukentlige teammøter, men valgte å ikke lede dem, men valgte en senior ansatt i stedet. Er du enig i dette? Ville du endret det? Hvis ja, hvordan?
Økt 15: Management stiler
- Lærebokdefinisjoner Din foretrukne stil Institusjonens stil, sjefens stil Hva fungerer best for avdelingen din Hva fungerer best for teamet
Kasusstudie/øvelse: Tror du den kollegiale ledelsesstilen som er foretrukket av de fleste ledelsesguruer er den beste?
Økt 16: En leders rolle
- Overgangen fra teammedlem til veileder Rollen i å sikre at teamet mitt oppnår teammålene Sikre at teamet kontinuerlig forbedrer Administrere hele rollen – tidsstyring og effektiv målsetting Leadership 'Tilstedeværelse' – ser ut som lederen Innflytelsen av veilederatferd – på teamet, på hvert teammedlem Fokuset til den effektive veilederen
Kasusstudie: Du har blitt forfremmet foran en kollega og venn som åpenbart er skuffet. Hvordan skal du håndtere dette?
Økt 17: Håndtering av problemer
- Håndtere uformelt, semiformelt og formelt Metoder for problemløsning Å verve hjelp og veiledning Løsning Henvisning
Kasusstudie/øvelse: Personalet ditt presterer ikke fordi det er for mye arbeid. Sjefen din er uenig og ber deg klare deg. Hvordan takler du denne tilsynelatende umulige briefen?
Økt 18: Motivasjon
- Grunnleggende motivasjonsfaktorer Skape det rette miljøet Gulrot/pinne-tilnærming Pleiende patronage
Kasusstudie/øvelse: Hvordan vil du overtale teamet ditt til å jobbe en helg uten ekstra belønning?
Sesjon 19: Delegering
- Kunsten å delegere Når skal delegeres Overvåke Unngå overdreven Overvåking Hva er handelsfinansiering
Kasusstudie: Du har bedt din stedfortreder om å utarbeide det foreløpige budsjettet for din avdeling. Hvordan overvåker du prosessen uten å tråkke på tærne? På hvilket tidspunkt ville du overtatt og hvordan ville du håndtere dette?
Økt 20: Konflikt og løsning
- Hovedårsaker Løsningsmetoder Involvere ledelse Håndtere utfordringer til din myndighet Formelle prosedyrer
Kasusstudie: Du ber en junior om å utføre en oppgave. De sier de er for opptatt, men du insisterer. De sier nei igjen, offentlig. Hvordan skal du håndtere denne direkte utfordringen til din autoritet?
Økt 21: Medarbeidersamtaler
- Viktighet Mål Godtgjørelseshensyn Taksering Oppmuntring og veiledning Håndtering av svakheter
Kasusstudie: Du har blitt bedt om å velge én person for opprykk fra to kandidater og fortelle begge utfallet. Hvordan håndterer du den mislykkede personen?
Testimonials (4)
Explains well the topic.
Gilbert Pineda - Quartzelec Ltd (Philippines Branch)
Kurs - Leadership 101
Clearly explained theory combined with trainer enthusiastically recounting his past experience, making the concepts much more relatable / memorable. Friendly and passionate trainer.
Jacob Tan - Singapore Management University
Kurs - Leadership Development for Engineers
Info about RPA, AI and IoT.
Jubilee Petil - Accenture Inc.
Kurs - Digital Transformation: Disrupting the Common Delivery of the Common Business Landscape
I generally was benefit from the interaction and flexibility.