OpenSCAD: Introduction to 3D Modeling Treningskurs
OpenSCAD er en åpen kildekode, skriptbasert applikasjon for modellering av solide 3D CAD (datastøttet design) objekter.
Denne instruktørledede, live-opplæringen (online eller på stedet) er rettet mot designere, mekaniske ingeniører og alle som ønsker å lære å lage 3D-modeller som kan konstrueres eller 3D-printes.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Lag utskrivbare 3D-modeller.
- Bruk geometriske transformasjoner til å bygge komplekse 3D-former.
- Modeller på en ikke-interaktiv måte med minimale kodelinjer.
Kursets format
- Interaktivt foredrag og diskusjon.
- Mye øvelser og trening.
- Praktisk implementering i et live-lab-miljø.
Alternativer for kurstilpasning
- For å be om en tilpasset opplæring for dette kurset, vennligst kontakt oss for å avtale.
Kursplan
Introduksjon
- Oversikt over OpenSCAD
Komme i gang
- Installerer OpenSCAD
- Forstå OpenSCAD-grensesnittet
- Sette opp et prosjekt
OpenSCAD Grunnleggende
- 3D-former
- Transformasjoner
- boolske operasjoner
- Datatyper og variabler
- Strømningskontroll
- Moduler og funksjoner
- Listeforståelse
- 2D-primitiver
- Ekstruderer 2D-primitiver til 3D-former
Advanced OpenSCAD
- Lage 3D-tekst
- Modifikatortegn
- Operatører
- Animations
- Multi-fil moduler
Prosjekt: Lage et pennstativ
- Å bryte ned et pennestativ
- Bygge grunnleggende objekter
- Grunnleggende operasjoner: translasjon og rotasjon
- Modellering
- Lineær ekstrudering
- Fullføre pennestativet
- Bygge moduler
- 3D-printing av pennstativet
Feilsøking
Sammendrag og neste trinn
Krav
- Ingen tidligere CAD erfaring kreves
- Grunnleggende forståelse av geometriske former
Publikum
- Designere
- Utviklere
- Maskiningeniører
- 3D-printing entusiaster
Open Training Courses require 5+ participants.
OpenSCAD: Introduction to 3D Modeling Treningskurs - Booking
OpenSCAD: Introduction to 3D Modeling Treningskurs - Enquiry
OpenSCAD: Introduction to 3D Modeling - Consultancy Enquiry
Consultancy Enquiry
Testimonials (1)
Learning about the software
Peter - Coleg Cambria
Kurs - Blender: 3D Modeling Fundamentals
Upcoming Courses
Relaterte kurs
Autodesk Fusion 360
21 timerDenne instruktørledede, liveopplæringen i Norge (online eller på stedet) er rettet mot 3D-design- og 3D-utskriftsentusiaster på nybegynnernivå til avansert nivå som ønsker å bruke Fusion 360 til å designe, simulere og forberede modeller for 3D-utskrift.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Installer og konfigurer Fusion 360 for optimal ytelse.
- Design, modeller og simuler 3D-objekter i et enhetlig miljø.
- Optimaliser og klargjør design for 3D-utskriftsprosessen.
- Samarbeid og del designene deres ved å bruke Fusion 360s skyfunksjoner.
Create an Augmented Reality (AR) Mobile Application with ARToolKit
7 timerARToolKit er et åpen kildekode-sporingsbibliotek for å lage Augmented Reality (AR) applikasjoner. Den støtter Windows, Linux, Mac, Android og iOS.
I denne instruktørledede, live-opplæringen vil deltakerne lære hvordan man bygger en utvidet virkelighet-mobilapplikasjon med ARToolKit.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Utvikle en mobilapplikasjon som legger virtuelle bilder over i den virkelige verden
- Forbehandle video for å justere belysningen og løse problemer
- Integrer ARToolKit med tredjepartsverktøy og funksjonalitet, inkludert OpenCV, Unity, OpenSceneGraph og mobilenhetens GPS-, kompass- og kamerakalibreringsverktøy
Kursets format
- Interaktivt foredrag og diskusjon.
- Mye øvelser og trening.
- Praktisk implementering i et live-lab-miljø.
Alternativer for kurstilpasning
- Mobilapplikasjonen utviklet i dette kurset kan være mål Android og/eller iOS. For å be om din preferanse, vennligst kontakt oss for å avtale.
Blender: 3D Modeling Fundamentals
35 timerDenne instruktørledede, live-opplæringen i Norge (online eller på stedet) er rettet mot artister, spillutviklere eller helt nybegynnere som ønsker å bruke Blender til å lage 3D-modeller for interaktive applikasjoner, videospill, animasjonsfilmer, etc.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Forstå prinsippene og kjernekonseptene for 3D-modellering.
- Utforsk en rekke moduser og verktøy for modellering og redigering av 3D-nettverk.
- Lær hvordan du lager animasjoner og visuelle effekter med Blender.
- Legg til kurver, overflater, metaballer og hårpartikler for å simulere realistiske 3D-bevegelser.
- Bruk verktøyene for UV-kartlegging/utpakking, skulpturering og maling av 3D-modeller.
- Eksporter 3D-modeller og eiendeler til en spillmotor, 3D-skriver eller annen programvare.
Blender: 3D Modeling Fundamentals - Part 1
21 timerDenne instruktørledede, live-opplæringen i Norge (online eller på stedet) er rettet mot artister, spillutviklere eller helt nybegynnere som ønsker å bruke Blender til å lage 3D-modeller for interaktive applikasjoner, videospill, animasjonsfilmer, etc.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Forstå prinsippene og kjernekonseptene for 3D-modellering.
- Utforsk en rekke moduser og verktøy for modellering og redigering av 3D-nettverk.
- Bruk verktøyene for UV-kartlegging/utpakking, skulpturering og maling av 3D-modeller.
Blender: 3D Modeling Fundamentals - Part 2
14 timerDenne instruktørledede, live-opplæringen i Norge (online eller på stedet) er rettet mot artister, spillutviklere eller helt nybegynnere som ønsker å bruke Blender til å lage 3D-modeller for interaktive applikasjoner, videospill, animasjonsfilmer, etc.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Lær hvordan du lager animasjoner og visuelle effekter med Blender.
- Legg til kurver, overflater, metaballer og hårpartikler for å simulere realistiske 3D-bevegelser.
- Introduksjon til ikke-destruktiv modellering og animasjon.
- Eksporter 3D-modeller og eiendeler til en spillmotor, 3D-skriver eller annen programvare.
FreeCad: Getting Started with Parametric Modeling
21 timerFree CAD er en åpen kildekode, tilpassbar, multiplattform, skriptbar og utvidbar parametrisk 3D-modellerer for utforming av gjenstander i det virkelige liv.
I denne instruktørledede, liveopplæringen, vil deltakerne lære å modellere et objekt for senere konstruksjon eller 3D-utskrift.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Bruk FreeCads verktøy og arbeidsflyter til å erstatte kommersiell CAD eller BIM-modelleringsprogramvare
- Skriv til mange formater som STEP, IGES, STL, SVG , DXF, OBJ, IFC, DAE, etc.
- Bruk Python å utvide Free CAD funksjonalitet
- Automatiser FreeCad, bygg moduler og integrer Free CAD i en eksisterende applikasjon
Publikum
- designere
- Utviklere
- Mekanikere
Kursets format
- Delforelesning, deldiskusjon, øvelser og tung praktisk øvelse
Learning Maya
14 timerDenne instruktørledede, live-opplæringen i Norge (online eller på stedet) er rettet mot webdesignere som ønsker å bruke Maya til å lage 3D-animasjoner.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Lag realistiske modeller og teksturer i Maya.
- Animer og gjengi prosjekter for avspilling av høy kvalitet.
- Simuler naturlige effekter som vann og røyk.
WebGL: Create an Animated 3D Application
21 timerWebGL (Web Graphics Library) er et JavaScript API for å gjengi 3D-grafikk i en nettleser uten bruk av plug-ins.
I denne instruktørledede, live-opplæringen vil deltakerne lære å generere realistiske databilder ved hjelp av 3D-grafikk mens de går gjennom opprettelsen av en animert 3D-applikasjon som kjører i en nettleser.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Forstå og bruk WebGLs ulike funksjonalitet, inkludert mesh, transformasjoner, kameraer, materialer, belysning og animasjon
- Animer objekter med WebGL
- Lag 3D-objekter ved å bruke WebGL
Publikum
- Utviklere
Format på kurset
- Del forelesning, del diskusjon, øvelser og tung praktisk praksis
Pixar USD (Universal Scene Description) Fundamentals
7 timerDenne instruktørledede, live-opplæringen i Norge (online eller på stedet) er rettet mot designingeniører, arkitekter og utviklere som ønsker å bruke Pixar USD til å lage, bygge og dele vanlige 3D-scener eller eiendeler mens de jobber samtidig fra forskjellig grafikk verktøy.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Sett opp det nødvendige utviklingsmiljøet for å begynne å bygge 3D-grafikk og arbeidsflyter.
- Forstå den grunnleggende USD-sammensetningen og bruk modifikasjoner for å forbedre 3D-elementer og -scener.
- Del, kombiner og transformer flere eiendeler ved å bruke de støttede USD-pluginene for tredjepartsapplikasjoner (Maya, Katana og Houdini).