Kursplan
Del 1: Tilgang – skaffe nye kunder
Fokuset vårt er direkte markedsføring, så vi skal ikke se på annonsekampanjer, men heller fokusere på å forstå markedsføringskampanjer (f.eks. direktereklame). Dette er grunnlaget for nesten alt annet i kurset. Vi ser på måling og forbedring av kampanjeeffektivitet, inkludert:
- Viktigheten av test- og kontrollgrupper. Universell kontrollgruppe. Teknikker: Løftekurver, AUC Avkastning på investeringen. Optimalisering av markedsføringskostnader.
Del 2: Base Management: administrere eksisterende kunder
Med tanke på kostnadene ved å skaffe nye kunder for mange virksomheter er det sannsynligvis få eiendeler som er mer verdifulle enn deres eksisterende kundebase, selv om få tenker på det på denne måten. Emner inkluderer:
1. Kryss- og mersalg: _Å tilby riktig produkt eller tjeneste til kunden til rett tid._ - Teknikker: RFM-modeller. Multinomial regresjon. - b. Verdien av livstidskjøp.
2. Kundesegmentering: _Forstå hvilke typer kunder du har._ - Klassifiseringsmodeller ved å bruke først enkle beslutningstrær, og deretter - tilfeldige skoger og andre, nyere teknikker.
Del 3: Oppbevaring: Behold dine gode kunder
Å forstå hvilke kunder som sannsynligvis vil forlate og hva du kan gjøre med det er nøkkelen til lønnsomhet i mange bransjer, spesielt der det er gjentatte kjøp eller abonnementer. Vi ser på tilbøyelighet til churn-modeller, inkludert - Logistisk regresjon: glm (pakkestatistikk) og nyere teknikker (spesielt gbm som et generelt verktøy) - Tuning-modeller (caret) og introduksjon til ensemblemodeller.
Del 4: Utstrømning: Forstå hvem som drar og hvorfor
Kunder vil forlate deg – det er et faktum. Det som er viktig er å forstå hvem som drar og hvorfor. Er det kunder med lav verdi som forlater eller er det dine beste kunder? Overlater de til konkurrenter eller fordi de ikke lenger trenger produktene og tjenestene dine?
Emner inkluderer: - Kundemodeller for livstidsverdi: Kombinere verdien av kjøp med tilbøyelighet til å avbryte og kostnadene ved å betjene og beholde kunden. - Analysere undersøkelsesdata. (Generelt nyttig, men vi vil gjøre en kort introduksjon her i forbindelse med exit-undersøkelser.)
Krav
Studentene forventes å være komfortable med å bruke R og forstå grunnleggende markedsføringskonsepter.
Studentene bør ha tilgang til en nyere versjon av R med tilleggspakkene gbm, caret og survey installert med deres avhengigheter og foreslåtte pakker.
Testimonials (5)
Day 1 and Day 2 were really straight forward for me and really enjoyed that experience.
Mareca Sithole - Africa Health Research Institute
Kurs - R Fundamentals
I genuinely enjoyed the hands passed exercises.
Yunfa Zhu - Environmental and Climate Change Canada
Kurs - Foundation R
The pace was just right and the relaxed atmosphere made candidates feel at ease to ask questions.
Rhian Hughes - Public Health Wales NHS Trust
Kurs - Introduction to Data Visualization with Tidyverse and R
the matter was well presented and in an orderly manner.
Marylin Houle - Ivanhoe Cambridge
Kurs - Introduction to R with Time Series Analysis
Michael the trainer is very knowledgeable and skillful about the subject of Big Data and R. He is very flexible and quickly customize the training meeting clients' need. He is also very capable to solve technical and subject matter problems on the go. Fantastic and professional training!.