Kursplan

Modul 1: Forstå oss selv og andre

  • Hva får oss til å oppføre oss som vi gjør?
  • Hvordan kan vi forstå hvilke deler av denne atferden som er akseptabel – kreves av vår rolle i virksomheten – og hvilke deler som ikke er akseptable?
  • Tilbakemelding: hvordan ser og forholder andre seg til oss?

Modul 2: Communication

  • Hvordan kommuniserer vi med andre?
  • Hva er fordelene/ulempene med de ulike kommunikasjonsmediene?
  • Hva mener vi med Effektiv Communication og hvordan oppnår vi det?
  • Våre respektive tenke- og læringsstiler og hvordan de kan brukes i vårt daglige arbeid

Modul 3: Emosjonell intelligens

  • Følelser og deres konsekvenser
  • Viktigheten av å forstå vår "EQ" (i motsetning til den mer standard IQ)
  • De fem stadiene av Goleman's Emotional Intelligence-modell:
    • Selvbevissthet
    • Selv-Management
    • Motivasjon
    • Empati
    • Sosiale ferdigheter

Modul 4: Delegering

  • Hva er delegering?
  • Delegasjonens stadier

Modul 5: Transaksjonsanalyse

  • Hvorfor handler/reagerer vi på en bestemt måte overfor kollegaer og kunder?
  • Hvordan kan vi bygge relasjoner med kolleger og kunder?
  • Hva er fordelene med "True Rapport" i våre mellommenneskelige relasjoner?

Modul 6: Interessenter Management

  • Tilfredsstille interessenter
  • Interessentanalyse: interne og eksterne interessenter

Modul 7: Håndtere endring

  • De 9 sentrale endringsprinsippene
  • De emosjonelle reaksjonene på endring
  • Motstand mot endring – og fordelene med motstand

Modul 8: Håndtering av konflikt

  • Hva forårsaker konflikt?
  • Fasene for konflikthåndtering
    • Forstå konflikten
    • Forstå din/den andres posisjon i konflikten
    • Løse konflikten
  • Kilmanns fem konflikthåndteringsmoduser – og hvordan du bruker dem
  • Bridging the Gap
 21 timer

Antall deltakere


Price per participant

Testimonials (2)

Upcoming Courses

Related Categories