Effective interpersonal communication with elements of assertiveness Treningskurs
Goal
Opplæringen vil være å gjennomgå og forbedre kompetansen som trengs for å nå deres forretningsmål når det gjelder både individuelt arbeid og teamarbeid, spesielt gjennom tilegnelse av ferdigheter av deltakerne som:
- Bygge en effektiv kommunikasjonsstil med andre
- Praktisk analyse av kommunikasjonsbarrierer og aktive teknikker for å forhindre at de oppstår
- Bygge relasjoner til støtteforsamlinger
- Effektivt teamarbeid
- Bevissthet om gjensidig påvirkning i forhold team-enhet og enhet-team
- Evnen til å bruke en rekke teknikker for å håndtere konflikter
- Endre holdninger og atferdsmodellering konstruktiv (f.eks. selvsikker holdning)
Arbeidsmetode
Treningen er utformet som en interaktiv, hvor deltakernes andel er over 80 % av tiden. Hver økt følger en lignende dynamikk: åpne en ny treningsvaner (for å bygge bevissthet), miniforelesning om teknikkene (kunnskap), øve på nye taktikker og teknikker (ferdigheter). Etter avslutningen av hver økt mottar deltakerne støttemateriell for øktene som er diskutert.
Praktisk materiell oppsummeres med en miniforelesning som forklarer det teoretiske grunnlaget og grunnleggende psykologiske mekanismer som deltakerne opplever mens de arbeider på treningsrommet.
Kursplan
Introduksjon til kommunikasjon
- kommunikasjonsprosessen og dens stadier
- betydningen av verbal og nonverbal kommunikasjon
- teknikker og verktøy for effektiv kommunikasjon
Prinsipper for effektiv kommunikasjon som et vesentlig element i de effektive kontaktene i organisasjonen din
- egen selvanalysestil for kommunikasjon
- kommunikasjonsfeil
- kommunikasjonsbarrierer
- stadier av utvikling av mellommenneskelig kontakt
- direkte kommunikasjon og telefonkommunikasjon
Kommunisere i organisasjoner
- nettverkskommunikasjon i en organisasjon
- informasjonsflytmodeller og deres optimalisering
- oppgaver og interne kommunikasjonsverktøy
Effektive samtaler
- utvikling av selvbilde som avsender og mottaker av et budskap
- faktorer som påvirker kvaliteten på profesjonelle kontakter mellom ansatte
- aktiv lytting som et verktøy for effektiv kommunikasjon
- forvirrende faktorer å høre og forstå tale
- kunsten å stille spørsmål
- psykologiske mekanismer og teknikker for å påvirke
Trinn for å bygge teamet og deres innvirkning på samarbeidet
- stadier av teamutvikling: driftsprinsipper og farer på hver av dem
- måte å jobbe med dem alle på
- teamroller og deres identifikasjon
Konflikt og konkurranse i gruppen som den største trusselen mot samarbeid
- kilder til konflikttypene
- strategier for å håndtere konflikter
- konkurranse i bandet: fordeler og ulemper
Kilder til typene konflikter
I harmoni med hverandre og gode relasjoner med andre - begrepet selvsikker oppførsel
- begrepet selvsikkerhet
- dine egne rettigheter
- når du bestemmer deg for å være selvsikker
- typer atferd: aggressiv atferd, underdanig, selvsikker
- bygge «jeg»-budskap som grunnlag for et selvsikkert uttrykk for meninger, vurderinger og følelser
- hvorfor vi er redde for å si "nei" - hva stopper oss
- selvhevdende behandling som kommer fra ham selv
Hva vil det si å respektere deg og hverandre – hva skjer hvis vi blir enige eller nekter
- evne til å nekte og nekte opptak
- evne til å argumentere
- manipulasjon
- aksept av negative og positive svar på former for kritikk
- gi konstruktive tilbakemeldinger
Open Training Courses require 5+ participants.
Effective interpersonal communication with elements of assertiveness Treningskurs - Booking
Effective interpersonal communication with elements of assertiveness Treningskurs - Enquiry
Testimonials (7)
Samspillet og maten er virkelig engasjerende.
Claudio - PT Haskoning Indonesia
Kurs - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Machine Translated
Mange trener
Nina - PT Haskoning Indonesia
Kurs - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Machine Translated
Rollespilløkt
Wiyani - PT Haskoning Indonesia
Kurs - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Machine Translated
Scenarioøvelsene
Farizky - PT Haskoning Indonesia
Kurs - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Machine Translated
Temaet om kommunikasjon
Galih - PT Haskoning Indonesia
Kurs - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Machine Translated
Mange interaktive utveksling
Muhammad Rizki - PT Haskoning Indonesia
Kurs - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Machine Translated
Det praktiske ved å implementere teorien i virkeligheten
Marvin Satyawardhana - PT Haskoning Indonesia
Kurs - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Machine Translated
Upcoming Courses
Relaterte kurs
Effective communication skills
21 timerHvem bør delta
Individuelle bidragsytere, ledere, teamledere, hvis suksess avhenger av deres evne til å kommunisere tydelig, til å bli forstått og til å påvirke hvordan en annen person presterer, og skape positive arbeidsforhold.
Kursbeskrivelse
Individuell suksess og teamsuksess avhenger av individers evne til å kommunisere med andre, ansikt til ansikt, så vel som virtuelt. Hver interaksjon med en annen person bestemmer hvordan du blir oppfattet og hver interaksjon er en mulighet til å utvikle tillit og øve positiv innflytelse. Enten du presenterer én til én eller for et publikum på tusen, formidler informasjon til et prosjektteam eller leverer et vanskelig budskap, er effektiv kommunikasjon en av de kraftigste ferdighetene for å nå dine mål.
Dette kurset utvikler din evne til å fokusere på resultatet, stille inn på publikummet ditt og utvikle budskapet ditt for klarhet og effekt. Din evne til å skape et miljø for åpen diskusjon og løpende dialog er avgjørende for kommunikasjonssuksess. Kommunikasjonsferdighetene som dekkes i dette kurset vil øke din evne til å utøve valg og kontroll for alle typer samtaler, påvirke uten autoritet og forbedre kvaliteten på relasjoner og produktivitet.
Business Communication Skills
35 timerCommunication har lenge blitt anerkjent som essensielle for profesjonell suksess, og mange av en karriere har stoppet, vaklet eller stagnert takket være mangel på kommunikasjonsevner. I motsetning til urbane myter, er det få av oss som er født med denne ferdigheten, i stedet har de fleste enten øvd eller lært av feil. Dette kurset er utviklet for å hjelpe delegatene til å forbedre sin kommunikasjonsevne og følgelig deres evne til å samarbeide med andre.
Meklingsferdigheter er subtilt, men meningsfullt annerledes. Utlånt kommunikasjon av Excel er en forutsetning, men viktigere er evnen til å lytte og ta oppmerksom på hva som blir sagt. Meklerens rolle er å hjelpe parter med å nå en løsning på deres problem og å komme til et resultat som begge parter er glade for å akseptere. Meglere unngår å ta sider, dømme eller gi veiledning. De er ganske enkelt ansvarlige for å utvikle effektiv kommunikasjon og bygge konsensus mellom partene. Dette kurset dekker også et bredere spekter av ferdigheter, i tillegg til kommunikasjon, som kreves for å være en effektiv formidler.
Business English for Non-Native Speakers
14 timerDenne instruktørledede, live-opplæringen i Norge (online eller på stedet) er rettet mot personer som jobber i et internasjonalt forretningsmiljø som ønsker å raskt forbedre sine lytte-, tale- og skriveferdigheter for å bli mer effektive ledere og teammedlemmer.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Lær verktøy og taktikker for raskt å utvide deres engelske ordforråd på arbeidsplassen.
- Fokuser på bare de relevante delene av det engelske språket som trengs for å bli mer effektiv på jobben.
- Få tillit til deres evne til å kommunisere med autoriteter via telefon, e-post og i møter.
- Øv på teknikker for å påvirke og overtale kunder, ledere og jevnaldrende.
- Bruk en systematisk tilnærming for å fortsette å forbedre deres Business engelskkunnskaper etter opplæringen.
Effective Coaching and Communication
14 timerDenne instruktørledede, liveopplæringen i Norge (online eller på stedet) er rettet mot alle som ønsker å forbedre sine coaching- og kommunikasjonsferdigheter.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Forstå effekten av coaching og effektiv kommunikasjon på peer-to-peer engasjement.
- Lær og bruk de forskjellige beste praksisene for coaching og kommunikasjon.
- Forbedre kommunikasjons- og påvirkningsevner.
- Gjennomfør coaching økter med selvtillit.
Mastering Communication and Collaboration
21 timerDenne instruktørledede, live-treningen i Norge (online eller på stedet) er rettet mot ___ som ønsker å bruke ___ til ___.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Installer og konfigurer ___.
- ___.
- ___.
- ___.
Communicating and Influencing For Team Members
14 timerVed slutten av kurset vil delegatene kunne:
- Setter pris på behovet for å administrere sin egen atferd før de kan påvirke andres atferd Forstå styrker og svakheter ved de ulike kommunikasjonsmediene som er tilgjengelige Administrere sine interne og eksterne kunder og interessenter
Format på kurset
Kurset vil være en svært interaktiv kombinasjon av:
- Tilrettelagte diskusjoner Lysbildepresentasjoner Øvelser og kasusstudier
Communicating and Influencing - For Managers and Team Leaders
14 timerPublikum
Ansatte som må være fullstendig klar over problemstillingene rundt kommunikasjon og påvirkning:
- Kollegene deres
- Sjefene deres
- Deres interne og eksterne kunder og interessenter
Kursets format
Kurset vil være en svært interaktiv kombinasjon av:
- Tilrettelagte diskusjoner
- Lysbildepresentasjoner
- Øvelser og casestudier
Ved slutten av kurset vil delegatene kunne:
- Sett pris på behovet for å styre egen oppførsel før de kan påvirke andres oppførsel
- Forstå styrkene og svakhetene til de forskjellige tilgjengelige kommunikasjonsmediene
- Administrer deres interne og eksterne kunder og interessenter
- Forklar hvordan du skal takle de vanskelige situasjonene de kan komme på kontoret
Communication
14 timerHvis du vil:
- forstå hvorfor noen mennesker ikke reagerer på det du sier til dem,
- forbedre forholdet ditt til din ektefelle, barn, sjef, kollega, etc...
- utvide omfanget av deres personlige ferdigheter i kommunikasjon med andre mennesker,
- lær hvordan du raskt føler deg bedre, tryggere, roligere og akkurat som du vil,
- gjøre andre interessert i din egen person og få dem til å like deg
dette kurset er for deg!
Communication verktøyene du lærer er fra ulike felt innen NLP, psykologi, psykoterapi, hypnoterapi. Denne akkumulerte kunnskapen basert på den siste forskningen og utviklingen på disse områdene. Hundrevis av timer med studier, lesing, lytting og visning av materialer, bøker og filmer og psykologiske konsultasjoner tilgjengelig i form av en forelesning med øvelser.
Effective English Communication: One-Day Training Program
8 timerLæringsmål:
Ved slutten av økten vil deltakerne kunne:
✅ Forbedre klarhet, tillit og profesjonalitet i muntlig og skriftlig kommunikasjon.
✅ Bruk teknikker for å strukturere budskap effektivt for ulike målgrupper.
✅ Forbedre grammatikk, ordforråd og tone for forretningskommunikasjon.
✅ Unngå vanlige kommunikasjonsfeller og misforståelser.
✅ Utvikle ferdigheter for aktiv lytting og tilbakemeldinger for bedre samhandling på arbeidsplassen.
Efektywna komunikacja interpersonalna i rozwiązywanie konfliktów
14 timerEffektiv mellommenneskelig kommunikasjon er en nøkkelferdighet i både personlige og profesjonelle relasjoner. Det innebærer å fokusere på samtalepartneren og forstå hans eller hennes perspektiv, samt å uttrykke interesse for det han eller hun sier. Å bruke klare og enkle budskap for å unngå misforståelser, forstå og sette pris på andres følelser, behov og synspunkt. Effektiv kommunikasjon betyr å uttrykke sine tanker og følelser ansvarlig, uten å bryte andres grenser, med bevissthet om kulturelle forskjeller, noe som bidrar til å unngå misforståelser som følge av forskjeller i interkulturell kommunikasjon. Effektiv mellommenneskelig kommunikasjon er nøkkelen til å bygge varige relasjoner, løse problemer, teamsamarbeid og oppnå suksess i både yrkes- og privatliv. Dette er en ferdighet som er verdt å hele tiden utvikle og forbedre.
Effective Communication in the Workplace
14 timerDenne instruktørledede, live-opplæringen i Norge (online eller på stedet) er rettet mot fagfolk på middelsnivå på tvers av ulike roller som ønsker å forbedre muntlig og skriftlig kommunikasjon på arbeidsplass.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Forbedre klarhet og presisjon i meldingsoverføring, reduser misforståelser.
- Utvikle ferdigheter for aktiv lytting og empati for å styrke samhandlingen i teamet.
- Strukturer ideer effektivt i møter, e-poster og presentasjoner.
- Oppmuntre til selvsikkerhet og evnen til å gi og motta tilbakemeldinger konstruktivt.
- Forbedre kommunikasjonen i situasjoner med konflikt, forhandlinger og teamarbeid.
Feedforward: A New Approach to Leadership Communication
7 timerDenne instruktørledede, liveopplæringen i Norge (online eller på stedet) er rettet mot ledere og ledere på nybegynnernivå som ønsker å forbedre kommunikasjonsferdighetene sine gjennom Feedforward-tilnærmingen, med fokus på å gi fremtidsrettet, vekstorientert tilbakemelding for effektiv teamutvikling.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Forstå konseptet med Feedforward og dets fordeler fremfor tradisjonell tilbakemelding.
- Utvikle ferdighetene til å levere fremtidsfokuserte, konstruktive innspill som fremmer teamvekst.
- Lær teknikker for å bygge åpne dialoger og aktiv lytting for bedre teamengasjement.
- Fremme en kultur som støtter kontinuerlig forbedring gjennom Feedforward-praksis.
Hosting Online Meetings
7 timerDenne instruktørledede, live-opplæringen i Norge (online eller på stedet) er rettet mot trenere, konsulenter, ledere og kommunikatører innen ethvert felt som ønsker å effektivt og effektivt tilrettelegge nettkonferanser ved å bruke forskjellige virtuelle plattformer.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Lær hvordan du tilrettelegger online møter for eksterne deltakere effektivt.
- Skap et trygt og engasjerende virtuelt miljø for nettkonferanser ved å angi riktig tone og tankesett.
- Administrer nettmøter mer effektivt ved å velge en passende plattform og bli komfortabel med teknologien.
- Hold deltakerne engasjert ved å stimulere nettsamtaler.
- Bygg dypere forbindelser med deltakere og andre utøvere for å lære kollektivt og få verdifull innsikt.
Managing Remote Teams
7 timerDenne instruktørledede, direkteopplæringen i Norge (online eller på stedet) er rettet mot ledere og ledere som ønsker å implementere de riktige verktøyene, ferdighetene og metodikkene for å administrere eksterne team.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Utforsk ekstern ledelse, strukturer og komponenter for å kunne tilpasse et eksternt arbeidsoppsett.
- Utvikle tillit, mål, kultur og teamarbeid for å skape et effektivt og produktivt eksternt team.
- Bruk eksisterende verktøy og teknologier for å forbedre virtuell kommunikasjon og samarbeid.
- Implementer målsetting og prosjektledelsesmetoder for å måle ytelsen til et eksternt team.
Personal Efficiency and Managing Meetings
7 timerPublikum
Ledere, teamledere og ansatte som føler at:
- De deltar på for mange møter
- Tiden deres blir "stjålet" av andre mennesker
- De kan ikke komme til bunns i dagens arbeid på grunn av manglende planlegging, framsyn eller prioritering
Kursets format
Kurset vil være en svært interaktiv kombinasjon av:
- Tilrettelagte diskusjoner
- Lysbildepresentasjoner
- Øvelser og casestudier
Ved slutten av kurset vil delegatene kunne:
- Sett pris på behovet for å administrere møter effektivt – respektere tidspresset til de de inviterer til møter
- Følg standardprosessene for å ringe, styre og forberede resultatet av møter
- Sett større pris på noen av måtene å administrere seg selv og tiden sin mer effektivt på: å jobbe smartere ikke hardere...