Architecture and Design: Core + Advanced Training Treningskurs
I denne instruktørledede, live-opplæringen vil deltakerne lære de grunnleggende og avanserte konseptene for programvarearkitektur og design mens de går gjennom en serie praktiske øvelser og diskusjoner i live-lab.
Publikum
- Programvare fagfolk
- Programvaredesignere
- Utviklere
Kursets format
- Del forelesning, del diskusjon, øvelser og tung praktisk praksis
Note
- For å be om en tilpasset opplæring for dette kurset, vennligst kontakt oss for å avtale.
Kursplan
Arkitektur og design – Kjerneopplæring -- 3 dager
Introduksjon til Software Architecture og designprinsipper
Software Architecture Teknikker
Sikkerhetsarkitektur
Integrasjonsarkitektur
Arkitekturprosjekt – Gruppeoppdrag
Arkitektur og design – forhåndsopplæring -- 3 dager
Stor skala Software Design
Design for servicevennlighet
Rollen til modellering i arkitektur
Arkitektur Kvalitetsstyring
Enterprise Architectvisst
Skyarkitekturer
Big Data Oversikt
Mobil og sosial Networking
Siste trender innen Microservices og API
Kasusstudie
Oppsummering og konklusjon
Krav
- Erfaring med programvareutvikling
Open Training Courses require 5+ participants.
Architecture and Design: Core + Advanced Training Treningskurs - Booking
Architecture and Design: Core + Advanced Training Treningskurs - Enquiry
Architecture and Design: Core + Advanced Training - Consultancy Enquiry
Consultancy Enquiry
Testimonials (1)
Jeg likte øvelsene som bidro til å åpne sinnet og få ny innsikt i programvarearkitektur.
Gabriele - EAGLEPROJECTS S.p.A.
Kurs - Architecture and Design: Core + Advanced Training
Machine Translated
Upcoming Courses
Relaterte kurs
Learning CMake
14 timerDenne instruktørledede, live-opplæringen i Norge (online eller på stedet) er rettet mot programvareingeniører som ønsker å bruke CMake automatisere byggeprosessen i et miljø på tvers av plattformer.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Bygg, test og pakk programvare med CMake.
- Kontroller programvarekompileringsprosessen.
- Bruk CMake i forbindelse med et naturlig byggemiljø.
- Løs vanlige byggesystemproblemer.
Creative Problem Solving with Gamification Techniques (Design Thinking)
14 timerDenne instruktørledede, live-opplæringen i Norge (online eller på stedet) er rettet mot deltakere på nybegynnernivå til middels nivå som ønsker å løse hverdagslige utfordringer på arbeidsplassen gjennom gamification-teknikker.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Forstå prinsippene til Design Thinking og dens anvendelse på problemløsning.
- Innlemme gamification-teknikker for å fremme engasjement og innovasjon.
- Utvikle kreative og praktiske løsninger på vanlige arbeidsplassproblemer.
- Samarbeid effektivt på tvers av team for å implementere problemløsningsstrategier.
- Bruk iterative tilnærminger for å avgrense løsninger gjennom tilbakemelding og eksperimentering.
Domain Driven Design: Concepts and Practices
21 timerDenne instruktørledede, live-opplæringen i Norge (online eller på stedet) er rettet mot utviklere, arkitekter og analytikere på middels nivå som ønsker å lære og bruke DDD-konsepter og -praksis på programvareprosjektene deres.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Ta tak i kjerne-DDD-konsepter (avgrensede kontekster, entiteter, etc.) og deres anvendelse i programvareprosjekter.
- Bruk strategisk DDD for å definere og designe domenemodellen, identifisere underdomener og etablere grenser.
- Implementer taktisk DDD ved å bruke mønstre som CQRS, fabrikker og event sourcing.
- Refaktorer og moderniser eldre systemer effektivt med DDD-teknikker.
- Design og implementer produkt-, domene- og teamorienterte arkitekturer.
- Bruk datanettverk for å lage en domeneorientert dataplattform som støtter dataoppdagelse og styring.
Introduction to Domain Driven Design
14 timerDomain Driven Design (DDD) er en tilnærming for å håndtere kompleks atferd ved utvikling av programvare.
Design Patterns
14 timerDet er mange prøvde og testede mønstre allment tilgjengelig for alle. Noen ganger handler det om å endre navn og implementere mønsteret i en spesifikk teknologi. Det kan spare hundrevis av timer, som ellers vil bli brukt på design og testing. Trening Go als Dette kurset har to mål: For det første lar det deg bruke gjenkjente mønstre, for det andre lar det deg lage og gjenbruke mønstre som er spesifikke for organisasjonen din. Det hjelper deg å estimere hvordan mønstre kan redusere kostnadene, systematisere designprosessen og generere et koderamme basert på mønstrene dine. Publikumsprogramvaredesignere, forretningsanalytikere, prosjektledere, programmerere og utviklere samt operasjonsledere og programvaredivisjonsledere. Kursstil Kurset fokuserer på brukstilfeller og deres forhold til et spesifikt mønster. De fleste eksemplene er forklart i UML og i enkle Java eksempler (språket kan endres hvis kurset er booket som et lukket kurs). Den guider deg gjennom kildene til mønstrene, samt viser deg hvordan du katalogiserer og beskriver mønstre som kan brukes på nytt i hele organisasjonen.
Design Sprint Workshop
35 timerDenne instruktørledede, live-opplæringen i Norge (online eller på stedet) er rettet mot personer som ønsker å lære å gjennomføre en vellykket designsprint i sin organisasjon.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Reduser risikoen for å bringe et nytt produkt på markedet.
- Samle tilbakemeldinger fra kunder om et nytt konsept, før produktet bygges.
- Skap kreativitet i et team for å ta kritiske beslutninger, raskere.
Design Thinking Workshop for Software Developers
14 timerI denne instruktørledede, live workshop-opplæringen i Norge (online eller på stedet), vil deltakerne lære å bruke de fem stadiene av Design Thinking for å bedre forstå problemene som oppleves av sluttbrukere av et produkt eller en tjeneste, og deretter utvikle den beste tilnærmingen for å løse dem.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Bruk kreative strategier for å matche kundenes behov med teknologisk gjennomførbare løsninger.
- Formuler en strategi for å øke kundeverdien og forbedre produkt- og tjenestetilbud.
Design Thinking: Innovation Methodologies
24 timerDenne instruktørledede, live-opplæringen i Norge (online eller på stedet) er rettet mot fagfolk på nybegynnernivå til middels nivå som ønsker å forstå og anvende Design Thinking metoder for å drive innovasjon og forbedre forretningsløsninger.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Forstå kjerneprinsippene til Design Thinking og dens rolle i innovasjon.
- Bruk de fem fasene av Design Thinking til problemløsning.
- Bruk idéteknikker og verktøy for å fremme kreativitet.
- Implementere Design Thinking strategier for å forbedre prosesser og øke effektiviteten.
Innovative Leadership through Design Thinking
14 timerDenne instruktørledede, direkteopplæringen i Norge (online eller på stedet) er rettet mot ledere på nybegynnernivå og HR-fagfolk som ønsker å lære og bruke Design Thinking metoder for å fremme innovasjon, forbedre problemløsningsevner og engasjere team effektivt .
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Utstyr deltakerne med verktøy og metoder for å fremme innovasjon og teamengasjement.
- Utvikle ferdigheter innen empatikartlegging, ideer og prototyping for å løse komplekse utfordringer.
- Bruk Design Thinking prinsipper på lederskap og HR-scenarier.
- Fremme en innovasjonskultur i teknologiteam.
Design Thinking
4 timerOversikt over:
Det er fem stadier i Design Thinking (DT) prosessen (empathize, definere problemet, ide, prototype, test).
I en stadig mer kompleks verden står vi overfor problemer som kan kreve spesielle tilnærminger. Design Thinking Hjelper å håndtere komplekse problemer. Mastering design-tenkning bidrar til å håndtere komplekse problemer effektivt, kommunisere bedre, overbevise effektivt, forbedre forretningsresultater og forbedrer organisatorisk og personlig atferd og ytelse.
- Hvordan DT fungerer: lær av mennesker og problem, finn mønstre, design modell (modelldrift), test modellen, evaluer modellen og rekonstruer.
- Sammenheng mellom DT, innovasjon og entreprenørskap.
- DT metoder og verktøy: persona, interessentkart, kundereisekart, tjenesteplan, innovasjon av forretningsmodeller.
- Anvendelse av DT: designtankegang, disruptiv innovasjon, iterativ tilnærming, smidig estimeringsteknikk, kritisk tenkning, problemløsning, teamarbeid, lederskapsberedskap, kommunikasjonsevner, teknologikyndig, fremtidsrettet, interkulturell og etisk kompetanse, emosjonell intelligens, selvbevissthet, forhandlingsevner, konfliktløsning.
Målene er:
- For å forstå det grunnleggende og nyansene til DT
- Å utforske nøkkelbegreper, faktorer, teorier, typer og modeller i DT
- Å eksperimentere, oppleve og øve på DT
Levering av:
Dette er en 1 dag (4 timer) trening og består av:
- forelesninger (40% - presentasjon av teorier, konsepter, modeller og interaksjoner),
- gruppeøvelser (30 % - gruppedynamikk, spill, gruppediskusjoner og øvelser i falske konfliktløsninger),
- individuelle aktiviteter (15 % - skriving, design og kollegadiskusjon)
- og andre (15 % - videoer, lesing).
Merknad: På grunn av karakteren av dette kurset er det en minimum gruppe størrelse på 3
Design Patterns in C#
14 timerMålgruppen:
Teknisk teamleder, programvareutvikler
Læringsmål:
Formålet med opplæringen er å tilegne seg muligheten til å designe avanserte utviklings- / prosjektstrukturer i C #.
I løpet av kurset blir studentene kjent med MSDN-ressursene og verktøyene for å støtte utviklingsprosessen, for eksempel Microsoft Visual Studio , ReSharper.
Design Patterns (GoF) for Java
21 timerDenne instruktørledede, live-opplæringen i Norge (online eller på stedet) er rettet mot utviklere på middels nivå Java som ønsker å bruke designmønstre for å forbedre programvarestruktur, vedlikeholdbarhet og skalerbarhet.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Forstå formålet med og fordelene med designmønstre.
- Anvend kreative, strukturelle og atferdsmønstre effektivt i Java.
- Forbedre gjenbrukbarhet, skalerbarhet og vedlikeholdsmuligheter.
- Refaktorer eksisterende kodebaser ved hjelp av designmønstre.
Design Patterns in PHP
14 timerThis instructor-led, live training in Norge (online or onsite) is aimed at intermediate-level PHP developers who wish to apply design patterns effectively in their projects.
By the end of this training, participants will be able to:
- Understand the purpose and benefits of design patterns.
- Identify and implement appropriate design patterns for common scenarios.
- Structure PHP applications using industry-recognized best practices.
- Integrate patterns into modern frameworks such as Symfony or Zend.
JavaScript - Advanced Programming
14 timerOpplæringen er designet for Java Script-utviklere, designe og implementere avanserte Internett-applikasjoner. Emner som ble diskutert under opplæringen, tok sikte på å bringe beste praksis innen programmering av Java Script og fremheve de vanligste feilene. Et viktig poeng med opplæringen er å diskutere tilgjengelig objektorientert programmering med Java Script-syntaks.
Kubernetes Design Patterns
21 timerUtviklingen av mikroservices og containere de siste årene har betydelig endret hvordan vi designer, utvikler, distribuerer og kjører programvare. Moderne applikasjoner må optimaliseres for skalerbarhet, elastisitet, svikt og endring. Drevet av disse nye kravene krever moderne arkitekturer et annet sett med mønstre og praksis. I denne opplæringen undersøker vi måter å identifisere, forstå og tilpasse seg disse nye kravene.
Publikum
Denne opplæringen er beregnet på mennesker som er litt kjent med containerteknologi og med Kubernetes konsepter, men kanskje mangler den virkelige opplevelsen. Det er basert på brukstilfeller, og erfaringer fra prosjekter i det virkelige liv med den hensikt å få folk til å inspirere til å lage og administrere enda bedre cloud-native applikasjoner.
- Utviklere
- operasjoner
- DevOps
- QA-ingeniører
- IT-prosjektledere
Kursets format
- Interaktiv forelesning og diskusjon
- Masse øvelser og trening
- Håndtaksimplementering i et levende lab-miljø
Alternativer for tilpasning av kurset
- For å be om en tilpasset opplæring for dette kurset, vennligst kontakt oss for å avtale.