Kursplan

Introduksjon til Design Patterns

  • Hva er designmønstre?
  • Hvorfor bruke designmønstre?
  • Gang of Four (GoF) og mønsterklassifisering
  • Vanlige designprinsipper (SOLID, DRY, KISS, YAGNI)

Skapende Design Patterns

  • Fabrikkmetode
  • Abstrakt fabrikk
  • Singleton
  • Bygger
  • Prototype

Strukturell Design Patterns

  • Adapter
  • Bro
  • Kompositt
  • Dekoratør
  • Fasade
  • Fluevekt
  • Fullmakt

Atferdsmessig Design Patterns

  • Ansvarskjede
  • Kommando
  • Tolk
  • Iterator
  • Formidler
  • Memento
  • Observatør
  • Tilstand
  • Strategi
  • Malmetode
  • Besøkende

Bruker Design Patterns i Real-World Applications

  • Designmønstre i bedriftsapplikasjoner
  • Refaktorisering av eldre kode ved hjelp av designmønstre
  • Kombinere flere mønstre for robuste løsninger
  • Beste praksis og fallgruver

Sammendrag og neste trinn

Krav

  • Erfaring med Java programmering
  • Forståelse av Object-Oriented Programming (OOP) konsepter
  • Grunnleggende kunnskap om programvarearkitekturprinsipper

Publikum

  • Java utviklere som ønsker å forbedre sine designferdigheter
  • Programvarearkitekter som designer skalerbare applikasjoner
  • Tekniske kundeemner som tar sikte på å forbedre kodens vedlikeholdbarhet og effektivitet
 21 timer

Antall deltakere


Price per participant

Upcoming Courses

Related Categories