Online eller på stedet, instruktørledede live selvsikkerhetsopplæringskurs demonstrerer gjennom interaktiv diskusjon og praktisk praksis grunnleggende og avanserte emner for selvsikkerhet. Selvsikkerhetstrening er tilgjengelig som "online live training" eller "onsite live training". Direkteopplæring på stedet kan gjennomføres lokalt hos kundene i Norge eller i NobleProg bedriftsopplæringssentre i Norge. NobleProg – din lokale opplæringsleverandør
En svært deltakende kurs som involverer individuelle og gruppe diskusjoner og ferdigheter praksis for å tillate delegater å dele ideer og utvikle sine ferdigheter nivåer.
Publikum
Alle som ønsker å forbedre sine assertivitetsferdigheter
Aim
Dette kurset har som mål å øke tilliten og øke delegatens evne til å kommunisere trygt og selvsikkert med kolleger og kunder.
Målene
Ved slutten av programmet vil deltakerne:
Forstå og overvinne hindringer for å være assertive
Oppdag atferdsmessige egenskaper i deg selv og andre og lære effektive strategier for å håndtere dem
Kommunisere effektivt med et bredt spekter av mennesker for å oppnå en win-win situasjon hvor som helst mulig
Goal
Opplæringen vil være å gjennomgå og forbedre kompetansen som trengs for å nå deres forretningsmål når det gjelder både individuelt arbeid og teamarbeid, spesielt gjennom tilegnelse av ferdigheter av deltakerne som:
Bygge en effektiv kommunikasjonsstil med andre
Praktisk analyse av kommunikasjonsbarrierer og aktive teknikker for å forhindre at de oppstår
Bygge relasjoner til støtteforsamlinger
Effektivt teamarbeid
Bevissthet om gjensidig påvirkning i forhold team-enhet og enhet-team
Evnen til å bruke en rekke teknikker for å håndtere konflikter
Endre holdninger og atferdsmodellering konstruktiv (f.eks. selvsikker holdning)
Arbeidsmetode
Treningen er utformet som en interaktiv, hvor deltakernes andel er over 80 % av tiden. Hver økt følger en lignende dynamikk: åpne en ny treningsvaner (for å bygge bevissthet), miniforelesning om teknikkene (kunnskap), øve på nye taktikker og teknikker (ferdigheter). Etter avslutningen av hver økt mottar deltakerne støttemateriell for øktene som er diskutert.
Praktisk materiell oppsummeres med en miniforelesning som forklarer det teoretiske grunnlaget og grunnleggende psykologiske mekanismer som deltakerne opplever mens de arbeider på treningsrommet.
Formål med trening:
For alle som streber etter å effektivt og effektivt håndtere konfliktsituasjoner. Opplæring for personer som ønsker å utvikle sine ferdigheter i å bruke konflikten i arbeidet til teamet som har som mål å utvikle evnen til å anvende strategier, metoder og teknikker for konflikthåndtering.
Fordeler med kurs:
Bruke metodene og teknikkene for å løse konfliktsituasjoner, effektiv konflikthåndtering, effektiv kommunikasjon i konfliktsituasjoner, dyktig forberedelse av analysebehovene til partene i konflikten og problemformuleringen, bruk av stressmestringsferdigheter, emosjonelle og selvhevdende teknikker for å løse slike konflikter.
Ferdigheter tilegnet under opplæringen:
kommunisere effektivt i konfliktsituasjoner
identifisere kilder til konflikt
analyse av behovene til partene i konflikten og problemformuleringen
bruke metodene og teknikkene for å løse konflikter
til prinsippene for selvsikkerhet og håndtering av følelser i konfliktløsning
anvendelse av prinsippene for selvsikker motstå manipulering
hensiktsmessig oppførsel i konflikt
implementere disse stressmestring, følelsesmessig
Treningsmetode:
forelesninger, simuleringer, casestudier, rollespill, gi tilbakemeldinger til deltakerne
Team Roles identifisert av Dr. Meredith Belbin brukes utbredt i organisasjoner over hele verden. Dette kurset vil veilede deg gjennom Team Roles teori for å hjelpe identifisere måter å bruke dine styrker til din fordel og administrere dine svakheter så godt du kan. Kurset er egnet for enkeltpersoner som ønsker å lære å fungere bedre i, eller forbedre deres ledelse av, lag. Det er også ideelt for eksisterende lag, som sammen kan undersøke måter å jobbe mer effektivt i deres spesifikke miljø.
Setter pris på behovet for å administrere sin egen atferd før de kan påvirke andres atferd Forstå styrker og svakheter ved de ulike kommunikasjonsmediene som er tilgjengelige Administrere sine interne og eksterne kunder og interessenter
Format på kurset
Kurset vil være en svært interaktiv kombinasjon av:
Tilrettelagte diskusjoner Lysbildepresentasjoner Øvelser og kasusstudier
I en stadig mer globalisert verden jobber vi i mer flerkulturelle miljøer hvor konflikter mellom individer og grupper er mulig. Den grunnleggende troen bak konfliktløsning er at konflikter er uunngåelige, men at de er håndterbare.
Assertiveness, selvtillit, forhandlingsevne, mellommenneskelige og andre ferdigheter er sentrale for å støtte konfliktløsning. I hverdagen møter vi mange anledninger hvor vi bevisst eller ubevisst (med familiemedlemmer, venner, klienter, forretningspartnere) håndterer konflikter. Å mestre konfliktløsning bidrar til å løse konflikter effektivt, i tillegg til å hjelpe oss til å kommunisere bedre, overtale effektivt, forbedre forretningsresultater samt forbedre organisatorisk og personlig atferd og ytelse.
Dette kurset tilbyr en blanding av teorier og konsepter, kombinert med gruppeøvelser og individuelle aktiviteter for å gjøre det mulig for delegatene å dele ideer og utvikle sine ferdigheter.
Mål:
For å forstå det grunnleggende og nyansene i konflikter i organisasjoner
Å utforske nøkkelbegreper, faktorer, teorier, typer og modeller i konfliktløsning
For å oppdage personlighetstyper, lederstiler som støtter forhandlingsferdigheter
Å lære kunsten å være selvhevdende og selvtillit
Å eksperimentere, oppleve og praktisere konfliktløsninger
Dette todagers kurset er designet for personer som ønsker å oppnå bedre resultater fra sine forhandlinger med kunder, leverandører og kolleger. Den lærer ferdighetene og taktikkene som brukes av effektive forhandlere, og bygger selvtilliten som trengs for å lykkes.
Delegatene lærer de forskjellige forhandlingsstilene og hvordan de kan maksimere sin personlige makt samtidig som de beskytter viktige relasjoner. Kurset er svært deltakende med en kombinasjon av forelesning, diskusjon, coaching og øvelser.
Read more...
Last Updated:
Testimonials (8)
SAMART Goal og forhandlingskonsept
Withaya - Babcock Power (Thailand)
Kurs - Negotiation Skills
Machine Translated
Klarhet i diskusjonen. Trener kobler til deltakerne. Hyggelig og glad aura av treneren.
Mona Liza - IT
Kurs - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Machine Translated
Siden det var en 1:1, personalisering av innholdet.
Patricia - Embraer
Kurs - Influencing and Avoiding Conflict
Machine Translated
Utmerket trener, med talen helt skreddersydd til publikum. Mye innhold.
Carole - Axway
Kurs - Communicating and Influencing For Team Members
Machine Translated
god balanse mellom teorier og praksis
Akos Hegyi - BioLife Plazma Hungary Kft. / Sanaplasma Kft.
Kurs - Conflict Resolution, Assertiveness and Self Confidence
Machine Translated
We could practice on real situation and Helen gave to me a lot of practical tips.
Elisa Venturini
Kurs - Assertiveness
The team vs. team exercise. It made me cognizant of the negative behaviours of my strong areas.
Jordan Ruegg
Kurs - Building an Effective Team with Belbin Team Roles
I generally was benefit from the interaction and flexibility.
Olivier Pugliesi-Conti
Kurs - Communicating and Influencing - For Managers and Team Leaders