Kursplan
Behovet for objektorientert programmering
Et forsøk på å reflektere den virkelige verden i programmering
Begynnelsen og utviklingen av objektorientert programmering
Programowanie obiektowe i forhold til KISS- og DRY-reglene
Klasser og objekter
Ideer og enheter i Platons filosofi
Klassenes rolle
Implementering av klasser ved hjelp av objekter
Klasser, egenskaper og statiske metoder
Navne- og kodekonvensjoner
Klassenavn
Navne på egenskaper og metoder
Navngi pakker og mapper
Andre konvensjoner
Klassestruktur
Egenskaper/felt som beskrivelse av objektets tilstand
Tilbehør
Metoder som implementering av funksjonalitet
Modellering og grafisk representasjon av klasser
- Kravanalyse
- Modellering av strukturen til klasser og relasjoner
- Beskrive forretningsobjekter
- EER-diagrammer
- Klassediagram UML
Objektorienterte programmeringsparadigmer
Konseptet med et paradigme
Hermetisering
Abstraksjon
Arv
Polymorfisme
Design og implementering av abstraksjonslaget
Abstrakte klasser
Grensesnitt
Egenskaper -trekk
Nestede klasser
Generiske klasser
Opprette objekter
Måter å lage objekter på
Designerens rolle
Fabrikkmønster
Avhengighet mellom klassene
Aggregasjon
Komposisjon
Avhengighetsseparasjon - Frakobling
Avhengighetsinjeksjon, DIC-beholdere
Mediator mønster
Kode organisasjon
Utforming av gjenbrukbar kode
Mappestruktur
Navneområder, pakker, moduler
Programowanie obiektowe og ytelse
Minnereservasjon for objekter
Søppelmann
Eksplisitt fjerning av gjenstander, destruktorer
Arbeid med referanser
Refleksjonsmekanisme
Område bruke refleksjon
Innhenting av informasjon om klasser og objekter
Viktigheten av refleksjon i å lage dokumentasjon og programvaretesting
Feilhåndtering
Mulige feilhåndteringsmodeller
Objektorientert feilhåndteringsmodell
Unntaksrollen og Unntaksklassen, kasting og fangst av unntak
Prøv-fangst-sluttblokk, blokkhekking
Antimønstre for objektorientert programmering
Overdreven klasseansvar, Delegasjonsmønster
Sterke avhengigheter
Singleton og potensielle problemer
Anemisk domenemodell
Andre antimønstre
Krav
Treningsdeltakere bør ha grunnleggende kunnskap om programmering.
Testimonials (2)
The extra information that was shared, the training was not straightforward groovy, which was nice.
Covenant - Vodacom
Kurs - Groovy Programming
Gode eksempler, fokus på mest nyttig materiale
Piotr Sowinski - Intel Technology Poland
Kurs - Object Oriented Programming with C++
Machine Translated