Kursplan

Behovet for objektorientert programmering

  • Et forsøk på å reflektere den virkelige verden i programmering

  • Begynnelsen og utviklingen av objektorientert programmering

  • Programowanie obiektowe i forhold til KISS- og DRY-reglene

Klasser og objekter

  • Ideer og enheter i Platons filosofi

  • Klassenes rolle

  • Implementering av klasser ved hjelp av objekter

  • Klasser, egenskaper og statiske metoder

Navne- og kodekonvensjoner

  • Klassenavn

  • Navne på egenskaper og metoder

  • Navngi pakker og mapper

  • Andre konvensjoner

Klassestruktur

  • Egenskaper/felt som beskrivelse av objektets tilstand

  • Tilbehør

  • Metoder som implementering av funksjonalitet

Modellering og grafisk representasjon av klasser

  • Kravanalyse
  • Modellering av strukturen til klasser og relasjoner
  • Beskrive forretningsobjekter
  • EER-diagrammer
  • Klassediagram UML

Objektorienterte programmeringsparadigmer

  • Konseptet med et paradigme

  • Hermetisering

  • Abstraksjon

  • Arv

  • Polymorfisme

Design og implementering av abstraksjonslaget

  • Abstrakte klasser

  • Grensesnitt

  • Egenskaper -trekk

  • Nestede klasser

  • Generiske klasser

Opprette objekter

  • Måter å lage objekter på

  • Designerens rolle

  • Fabrikkmønster

Avhengighet mellom klassene

  • Aggregasjon

  • Komposisjon

  • Avhengighetsseparasjon - Frakobling

  • Avhengighetsinjeksjon, DIC-beholdere

  • Mediator mønster

Kode organisasjon

  • Utforming av gjenbrukbar kode

  • Mappestruktur

  • Navneområder, pakker, moduler

Programowanie obiektowe og ytelse

  • Minnereservasjon for objekter

  • Søppelmann

  • Eksplisitt fjerning av gjenstander, destruktorer

  • Arbeid med referanser

Refleksjonsmekanisme

  • Område bruke refleksjon

  • Innhenting av informasjon om klasser og objekter

  • Viktigheten av refleksjon i å lage dokumentasjon og programvaretesting

Feilhåndtering

  • Mulige feilhåndteringsmodeller

  • Objektorientert feilhåndteringsmodell

  • Unntaksrollen og Unntaksklassen, kasting og fangst av unntak

  • Prøv-fangst-sluttblokk, blokkhekking

Antimønstre for objektorientert programmering

  • Overdreven klasseansvar, Delegasjonsmønster

  • Sterke avhengigheter

  • Singleton og potensielle problemer

  • Anemisk domenemodell

  • Andre antimønstre

Krav

Treningsdeltakere bør ha grunnleggende kunnskap om programmering.

 21 timer

Antall deltakere


Price per participant

Testimonials (2)

Upcoming Courses

Related Categories