Kursplan

Introduksjon til Generative AI i spill

  • Utforsker potensialet til generativ AI i spill
  • Utviklingen av AI i spillutvikling
  • Nøkkelverktøy og teknologier for AI i spill

Generering av prosedyreinnhold

  • Grunnleggende om prosedyregenerering i spilldesign
  • Teknikker for å skape varierte og komplekse spillmiljøer
  • Workshop: Lage et prosessuelt generert landskap

AI-drevet karakterutvikling

  • Prinsipper for AI-karakterdesign
  • Teknikker for å lage dynamiske og responsive NPC-er
  • Hands-on: Programming en AI-drevet spillkarakter

Interaktiv og adaptiv historiefortelling

  • Rollen til AI i narrativ utvikling
  • Lage forgrenende historielinjer og dynamiske plottpunkter
  • Økt: Skrive en AI-generert historie for et spill

Etikk og AI i spill

  • Forstå skjevhet og rettferdighet i AI-applikasjoner
  • Etiske betraktninger i AI-drevet spilldesign
  • Diskusjon: Fremtiden til etisk AI i spill

Capstone Project: Lage et AI-forbedret spill

  • Prosjektmål og designparametere
  • Integrering av AI-elementer i spillmekanikk
  • Playtesting og raffinering av AI-atferd

Sammendrag og neste trinn

Krav

  • En forståelse av spillutvikling og designprinsipper
  • Erfaring med et programmeringsspråk, gjerne Python eller C#
  • Kjennskap til AI og maskinlæringskonsepter

Publikum

  • Spillutviklere
  • Designere
  • AI-entusiaster interessert i skjæringspunktet mellom AI og spill
 14 timer

Antall deltakere


Price per participant

Upcoming Courses

Related Categories