Kursplan

Modul 1

Introduksjon til datavitenskap og applikasjoner i Marketing

    Analytics-oversikt: type analyse – prediktiv, foreskrivende, konklusjonsanalysepraksis i Marketing bruk av store data og ulike teknologier – introduksjon

Modul 2

Marketing i en digital verden

    Introduksjon til digital markedsføring på nettannonsering – Introduksjon Søkemotoroptimalisering (SEO) – Google Case Study Social Media Markedsføring: Tips og hemmelighet – Eksempel på Facebook, Twitter

Modul 3

Utforskende Data Analysis & Statistisk modellering

    Datapresentasjon og visualisering – Forstå forretningsdata ved hjelp av histogram, sektordiagram, søylediagram, spredningsdiagram – Rask slutning – Bruke Python Grunnleggende statistisk modellering – Trend, sesongmessighet, gruppering, klassifikasjoner (kun grunnleggende, forskjellig algoritme og bruk, ikke alle detaljer) – Klar kode i Python Market Basket Analysis (MBA) – Kasusstudie ved bruk av tilknytningsregler, Support, Confidence, Lift

Modul 4

Marketing Analyse I

    Introduksjon til markedsføringsprosessen – Kasusstudie ved å bruke data for å forbedre markedsføringsstrategien Måling av merkevareressurser, Snapple og merkeverdi – Merkevareposisjonering Tekstutvinning for markedsføring – Grunnleggende om tekstutvinning – Kasusstudie for Social Media markedsføring

Modul 5

Marketing Analyse II

    Customer Lifetime Value (CLV) med beregning – Kasusstudie av CLV for forretningsbeslutninger Måling av sak og effekt gjennom eksperimenter – Kasusstudie Beregning av anslått økning Data Science i nettbasert annonsering – Klikkratekonvertering, nettstedsanalyse

Modul 6

Grunnleggende om regresjon

    Hva regresjon avslører og grunnleggende Statistics (ikke mye detaljer om matematikk) Tolke regresjonsresultater – Med casestudie ved bruk av Python Forstå loggloggmodeller – Med casestudie ved bruk av Python Marketing Mix-modeller – Casestudie ved bruk av Python

Modul 7

Klassifisering og gruppering

    Grunnleggende om klassifisering og gruppering – bruk; Omtale av algoritmer som tolker resultatene – Python Programmer med resultater Kundemålretting ved bruk av klassifisering og gruppering – Forbedring av kasusstudier Forretningsstrategi – Eksempel på e-postmarkedsføring, kampanjebehov for Big Data-teknologier i klassifisering og gruppering

Modul 8

Tidsserieanalyse

    Trend og sesongvariasjon – Bruk av Python-drevet casestudie – visualiseringer ulike tidsserieteknikker – AR- og MA-tidsseriemodeller – ARMA, ARIMA, ARIMAX (Bruk og eksempler med Python) – Casestudie-tidsserieprediksjon for markedsføringskampanje

Modul 9

Anbefalt motor

    Personalisering og forretningsstrategi Forskjellige typer personlig tilpassede anbefalinger – samarbeidende, innholdsbaserte ulike algoritmer for anbefalingsmotor – Brukerdrevet, varedrevet, hybrid, Matrix Faktorisering (kun omtale og bruk av algoritmene uten matematiske detaljer) Anbefalingsberegninger for inkrementelle inntekter Detaljert kasusstudie

Modul 10

Maksimer salget ved å bruke Data Science

    Grunnleggende om optimaliseringsteknikk og dens bruksområder Lageroptimalisering – Kasusstudie Øke ROI ved hjelp av datavitenskap Lean Analytics – Startup Accelerator

Modul 11

Data Science i Priser & Kampanje I

    Prissetting – Vitenskapen om lønnsom vekst Etterspørselsprognoseteknikker – Modeller og estimer strukturen til pris-respons-etterspørselskurver Prisbeslutning – Hvordan optimalisere prisbeslutning – Kasusstudie ved å bruke Python Promotion Analytics – Grunnlinjeberegning og handelsfremmende modell ved bruk av markedsføring for bedre Strategi - Salgsmodellspesifikasjon - Multiplikativ modell

Modul 12

Data Science i Prissetting og markedsføring II

    Inntektsstyring – Hvordan administrere lett bedervelige ressurser med flere markedssegmenter Produktsammenkobling – Rask og saktegående produkter – Kasusstudie med Python Prissetting av bedervelige varer og tjenester – Flyselskap & Hotellpriser – Omtale av stokastiske modeller Promotion Metrics – Tradisjonell og sosial

Krav

Det er ingen spesifikke krav for å delta på dette kurset.

 21 timer

Antall deltakere


Price per participant

Testimonials (4)

Upcoming Courses

Related Categories