Kursplan
Modul 1
Introduksjon til datavitenskap og applikasjoner i Marketing
- Analytics-oversikt: type analyse – prediktiv, foreskrivende, konklusjonsanalysepraksis i Marketing bruk av store data og ulike teknologier – introduksjon
Modul 2
Marketing i en digital verden
- Introduksjon til digital markedsføring på nettannonsering – Introduksjon Søkemotoroptimalisering (SEO) – Google Case Study Social Media Markedsføring: Tips og hemmelighet – Eksempel på Facebook, Twitter
Modul 3
Utforskende Data Analysis & Statistisk modellering
- Datapresentasjon og visualisering – Forstå forretningsdata ved hjelp av histogram, sektordiagram, søylediagram, spredningsdiagram – Rask slutning – Bruke Python Grunnleggende statistisk modellering – Trend, sesongmessighet, gruppering, klassifikasjoner (kun grunnleggende, forskjellig algoritme og bruk, ikke alle detaljer) – Klar kode i Python Market Basket Analysis (MBA) – Kasusstudie ved bruk av tilknytningsregler, Support, Confidence, Lift
Modul 4
Marketing Analyse I
- Introduksjon til markedsføringsprosessen – Kasusstudie ved å bruke data for å forbedre markedsføringsstrategien Måling av merkevareressurser, Snapple og merkeverdi – Merkevareposisjonering Tekstutvinning for markedsføring – Grunnleggende om tekstutvinning – Kasusstudie for Social Media markedsføring
Modul 5
Marketing Analyse II
- Customer Lifetime Value (CLV) med beregning – Kasusstudie av CLV for forretningsbeslutninger Måling av sak og effekt gjennom eksperimenter – Kasusstudie Beregning av anslått økning Data Science i nettbasert annonsering – Klikkratekonvertering, nettstedsanalyse
Modul 6
Grunnleggende om regresjon
- Hva regresjon avslører og grunnleggende Statistics (ikke mye detaljer om matematikk) Tolke regresjonsresultater – Med casestudie ved bruk av Python Forstå loggloggmodeller – Med casestudie ved bruk av Python Marketing Mix-modeller – Casestudie ved bruk av Python
Modul 7
Klassifisering og gruppering
- Grunnleggende om klassifisering og gruppering – bruk; Omtale av algoritmer som tolker resultatene – Python Programmer med resultater Kundemålretting ved bruk av klassifisering og gruppering – Forbedring av kasusstudier Forretningsstrategi – Eksempel på e-postmarkedsføring, kampanjebehov for Big Data-teknologier i klassifisering og gruppering
Modul 8
Tidsserieanalyse
- Trend og sesongvariasjon – Bruk av Python-drevet casestudie – visualiseringer ulike tidsserieteknikker – AR- og MA-tidsseriemodeller – ARMA, ARIMA, ARIMAX (Bruk og eksempler med Python) – Casestudie-tidsserieprediksjon for markedsføringskampanje
Modul 9
Anbefalt motor
- Personalisering og forretningsstrategi Forskjellige typer personlig tilpassede anbefalinger – samarbeidende, innholdsbaserte ulike algoritmer for anbefalingsmotor – Brukerdrevet, varedrevet, hybrid, Matrix Faktorisering (kun omtale og bruk av algoritmene uten matematiske detaljer) Anbefalingsberegninger for inkrementelle inntekter Detaljert kasusstudie
Modul 10
Maksimer salget ved å bruke Data Science
- Grunnleggende om optimaliseringsteknikk og dens bruksområder Lageroptimalisering – Kasusstudie Øke ROI ved hjelp av datavitenskap Lean Analytics – Startup Accelerator
Modul 11
Data Science i Priser & Kampanje I
- Prissetting – Vitenskapen om lønnsom vekst Etterspørselsprognoseteknikker – Modeller og estimer strukturen til pris-respons-etterspørselskurver Prisbeslutning – Hvordan optimalisere prisbeslutning – Kasusstudie ved å bruke Python Promotion Analytics – Grunnlinjeberegning og handelsfremmende modell ved bruk av markedsføring for bedre Strategi - Salgsmodellspesifikasjon - Multiplikativ modell
Modul 12
Data Science i Prissetting og markedsføring II
- Inntektsstyring – Hvordan administrere lett bedervelige ressurser med flere markedssegmenter Produktsammenkobling – Rask og saktegående produkter – Kasusstudie med Python Prissetting av bedervelige varer og tjenester – Flyselskap & Hotellpriser – Omtale av stokastiske modeller Promotion Metrics – Tradisjonell og sosial
Krav
Det er ingen spesifikke krav for å delta på dette kurset.
Testimonials (4)
Understanding big data beter
Shaune Dennis - Vodacom
Kurs - Big Data Business Intelligence for Telecom and Communication Service Providers
Subject presentation knowledge timing
Aly Saleh - FAB banak Egypt
Kurs - Introduction to Data Science and AI (using Python)
It is great to have the course custom made to the key areas that I have highlighted in the pre-course questionnaire. This really helps to address the questions that I have with the subject matter and to align with my learning goals.
Winnie Chan - Statistics Canada
Kurs - Jupyter for Data Science Teams
The example and training material were sufficient and made it easy to understand what you are doing.