Kursplan

Beste praksis

  • Programvarekrise
  • Beste praksis innen programvareutvikling
    • Iterativ utvikling
    • Management krav
    • Komponentbasert arkitektur
    • Visuell modellering
    • Verifikasjon av kvalitet
    • Endringsledelse

RUP

  • Kjennetegn ved RUP
  • To dimensjoner av RUP
  • UML for RUP

Lag en objektmodell

  • UML 2 som en måte å representere modellen på
    • Objektmodellen
    • Metoder for å beskrive modellen
  • Praktisk analyse av spesifikasjonen av brukstilfellene
    • Skuespiller
    • En brukssak
    • Forening
    • Relasjoner inkluderer, utvide

Noen objektorienterte begreper i praksis

  • Abstraksjon
  • Innkapsling
  • Generalisering
  • Polymorfisme

Systemarkitekturen

  • Kartlegging av strukturen og oppførselen til systemet
    • To kategorier av UML diagrammer
    • Modellering av forholdet mellom struktur og atferd
    • Ulike nivåer av modelleringsatferd
  • Kartlegging av klasseanalytiske designelementer
    • Relasjoner avgrense
    • Bygge sterke relasjoner mellom resultatene fra analysefasen og designfasen
  • Klasser i modelleringsdesign
    • Klasse
    • Forening
    • Oppregning
    • Forover/revers engineering
  • Delsystemdesign
    • Komponent
    • Forholdet til delegasjonen
    • Koblingsmontering
  • Beskrivelse av aspektene ved samtidighet i systemarkitekturen
    • Eksempler på aktivitetsdiagrammer, sekvens og tilstandsmaskin
  • Beskrivelse av aspektene ved dispersjonens arkitektur
  • De ulike perspektivene til arkitekturbeskrivelse

Krav

Grunnleggende kunnskap om de vanligste UML-diagrammene (brukstilfelle, klasse, sekvens).

 21 timer

Antall deltakere


Price per participant

Testimonials (4)

Upcoming Courses

Related Categories