Kursplan
Introduksjon
Oversikt over en innebygd Linux systemarkitektur
Oversikt over Pocky og bitbake
Forbereder utviklingsmiljøet ditt
Forberedelse av målutviklingstavle og verktøysett
Forstå Yocto Project kildetreet
Bygge et bilde
Bruk av Toaster-nettgrensesnittet for å starte bygg
Legger til pakker til det genererte bildet
Forstå styrestøttepakker (BSP), oppskrifter, konfigurasjoner og lag
Å skrive en oppskrift
Oversikt over noen eksisterende byggesystemer - Autotools, CMake, Meson
Bygge, konfigurere og legge til en tilpasset applikasjon
Feilsøking av byggefeil
Løser vanlige problemer med krysskompilering
Tilpasse bygget med lag
Utvidelse av eksisterende oppskrifter
Skrive en tilpasset maskinkonfigurasjon
Legge til og administrere kjøretidspakker
Legger til et tilpasset bilde
Opprette et tilpasset bilde
Genererende rootfs
Ved å bruke Yocto Project SDK
Utvikle en applikasjon ved å bruke Poky SDK
Verktøysettet for applikasjonsutvikling
Avsluttende bemerkninger
Krav
- Deltakeren må ha bygget en kjerne minst én gang for et tradisjonelt skrivebord (ikke-innebygd) Linux-system.
- Vet hvilke komponenter Linux brukerområdet på et skrivebordssystem består av.
- Vet hvordan du genererer og bruker patcher.
- Må kunne forklare hva som er GNU Make, Autotools, hvilke andre byggesystemer som finnes.
- Ideelt sett opprettholder minst én Linux-pakke, enten som oppstrømsforfatter, eller i en hvilken som helst tradisjonell Linux skrivebordsdistribusjon.
- Tidligere erfaring med innebygd utvikling er ikke nødvendig, og er ikke en erstatning for kunnskapen om tradisjonelle Linux stasjonære datamaskiner spesifisert ovenfor.
Publikum
- Utviklere
- Systemingeniører
- Testingeniører
- Systemadministratorer