Kursplan

1. VEILEDENDE PRINSIPPER

Nøkkelprinsipper for brukersentrert design

Introduksjon av ISO9241 som en viktig standard innen brukervennlighet

Tydeliggjør forskjellene mellom brukervennlighet og brukeropplevelse

Identifiser brukerbehov og mål trygt

2. BRUKERFORSKNING

Oppgi riktige komponenter for bruk

Lage metoder for målgruppeintervjuer

Definer forskjellen mellom observasjon og tolkning

Samle og analyser kvalifiserte brukerdata

Utvikle forskningsteknikker og metoder

3. ILLUSTRER BRUKSKONTEKST

Identifiser potensielle brukere av produktet eller systemet ditt

Lag produktpersonas, tolk deres behov

Tydeliggjør Hicks lov-prinsippet om forholdet mellom antall valg av brukergrensesnitt og den kognitive belastningen

Angi og administrer elementene i brukerhistorier

4. MÅLING AV BRUKHET

Definer brukervennlighet i ulike termer av effektivitet, effektivitet og tilfredshet

Bruk atferdsdata for å identifisere gode og dårlige designideer

Velg mellom designalternativer ved bruk av a/b-testmetode

Forklar verdien av iterativ design

5. INFORMASJONSARKITEKTUR

Skap en strukturert opplevelse fra uorganisert informasjon

Utvikle en riktig flyt mellom en person og et produkt eller en tjeneste

Organisere, strukturere og merke innhold, funksjoner og funksjoner

Kontrast en implementeringsmodell, mental modell og konseptuell modell

6. INTERAKSJONSDESIGN

Beskriv selvsikkert ulike designmønstre for brukergrensesnitt

Velg riktig interaktiv kontroll i et brukergrensesnittdesign

Definer enkelt konseptet progressiv avsløring

Angi forskjellen mellom interaksjonsdesign og en informasjonsarkitektur

Definer viktigheten av konsistens i design av brukergrensesnitt

7. VISUELL DESIGN

Lag brukergrensesnittdesign som utnytter universelle prinsipper for visuell design.

Identifiser gode og dårlige sideoppsett

Velg riktig interaktiv kontroll i et brukergrensesnittdesign

Forbedre forskningsinnsikten din ved å bruke øyesporingsmetodikk

8. PROTOTYPING AV GRENSESNITT

Velg mellom ulike typer prototyping, for eksempel papir og elektronikk

Beskriv forskjellene mellom prototyper og skisser

Identifiser flere forskjellige designløsninger før du bestemmer deg for en spesifikk designløsning

Sketch papirprototyper praktisk talt

9. BRUKEBARHETSVURDERING

Husk Jacob Nielsens brukervennlighetsheuristikk og andre brukervennlighetsprinsipper

Angi de ulike typene brukbarhetsevaluering

Registrer dataene fra brukervennlighetsevalueringer

Evaluer brukervennligheten til systemene ved å bruke brukervennlighetsheuristikk.

Krav

Det er ingen spesifikke krav for å delta på dette kurset.

 28 timer

Antall deltakere


Price per participant

Testimonials (7)

Upcoming Courses

Related Categories