Kursplan
Introduksjon
- En kort prosesshistorie Prosessperspektivprosessen Management Prosessmodelleringsanalyse og -design forretningsprosess Management Rammeverk forretningsprosess Management Systemer (BPMS) forretningsprosessarkitektur
BPM Implementeringsstrategier
- BPM Verdiforslag BPM Fellesskapet Hvorfor automatisere BPM? Topologi til en SOA-referansearkitektur
Justere IT og Business
- BPM vs BPMS Når skal du velge en BPMS IT og virksomhet må fungere hånd i hånd Matche riktig teknologi til problemet ditt Vedta en utviklingsmodell Oversikt over et BPM-system Begreper og konsepter
Forstå grunnleggende konsepter og arkitektur
- Prosessmodellering Prosessanalyse Prosessdesign Komponenter og struktur i en BPMS Enterprise Process Management Planlegging Nøkkelferdigheter, roller og ansvar
Governans og forretningsstrategi
- Fortiden: data/funksjoner vs objekter og tjenester Fremtiden: kjernevirksomhetslogikk vs prosesskontroll Designimplikasjoner for arkitekter Justering av Business og IT Rollen til Business Stewardship Rollen til Business Regelanalytikere
Modellering av en prosess med BPMN
- Merverdien av BPMN-komponering og grunnleggende tjenester Fremme en inkrementell og iterativ tilnærming Hvorfor skal Use Cases drive prosjektet? Erklæring av meldingsegenskaper Bruk av korrelasjonssett Utvikle en kompleks parallell utførelse av aktiviteter Designe samtidighets BPMN implementert av leverandører
Feilhåndtering og unntak Management
- Definere hendelser Konfigurere tidsavbrudd Håndtering av feil Fanger unntak Kompensasjon Management
Business Rules
- Motivasjoner for bedriftens grunnkonsepter Nye roller for virksomhet og I/T Forretningsfokuset i forretningsregler Når er en tilnærming til bedriftsledere passende? Nye aspekter for scoping av et BR-prosjekt Nøkkel Element av en BR-prosjektplan Rollen til en BR-pilot
BPM som muliggjører for SOA: Nøkkelkomponenter
- Applikasjonsgrensesnitt Grunnleggende tjenester Bruke et arkiv Økt smidighet for virksomheten BPM Styret Hvitebøker om distribusjon av teknologi
Kontroll og måling av forbedringsprosesser
- Administrere depotet Oppsett av en kvalitetsgateway De fire pilarene for suksess
Beregninger
- Konteksten til organisasjonens ytelse Hva gjør en god metrikk. Måling og ledelseshierarki Prosessledelse: Mer enn målinger Metrikker i prosesser Management roller i måling Management spørsmål som skal besvares Fallgruvene ved prosessledelsesarbeid
Arkitektur av et BPM system
- Topologi og skalerbarhet Designverktøy Implementeringsverktøy Overvåking og administrasjon Prosessmotoren Prosessdefinisjonslager
Kjerne BPMS funksjoner og grensesnitt
- Depotstøtte Database støtter BAM Human arbeidsflytløsninger
Krav
Det er ingen spesifikke krav for å delta på dette kurset.
Testimonials (1)
Treneren hadde en god kontakt med traineene, forsto forventningene våre og gjennomførte treningen på en perfekt måte. Treningen var spekket med mye ny og viktig informasjon, men kunnskapen ble delt på en veldig forståelig og hyggelig måte. Treneren var veldig tålmodig, visste når deltakerne trengte flere eksempler vist eller når de skulle gjenta et sett med informasjon. Treneren var godt forberedt, og materialet ble forberedt på en måte som gjorde at vi kunne øve på prosessmodellering, først for å forstå språket av BPMN og deretter jobbe med prosessene våre for å utdype kunnskapen ytterligere. Alt i alt er jeg veldig fornøyd med hvordan opplæringen ble gjennomført.
Natalia Gasior - WABCO Polska Sp. z o.o.
Kurs - BPM and Process Control
Machine Translated