Kursplan
Forstå Business Prosesser
- Hva er en forretningsprosess Typer forretningsprosesser Unified Modeling Language (UML) Business Process Modeling (BPMN) Use Cases An Incremental Process for Modeling
Prosessforbedring livssyklus
- Sette teamet sammen Integrasjon med utviklingen Livssyklus Prosessforbedringen Livssyklus og radikal vs. inkrementell forbedring
Definere Business prosesser
- Business Use Case Diagrammer Business Use Case og Business Actors Modellering Høynivå- og gruppeprosesser Business Process Modeling Workshop (casestudie)
Kartlegging til systemkrav
- System Use Cases kartleggingsaktører og Use Cases kartleggingsaktiviteter Kartlegging av forretningsscenarier Kartlegging av forretningsarbeidere Kartleggingsverksted for forretningsenhetsmodeller
Foreløpig prosessvurdering
- Eksterne faktorer Identifisere kjerne- og støtteprosesser Sette opp forbedringsmål Identifisere kunder og interessenter
Business Prosessmodeller
- Fordeler og ulemper med ulike modelleringsteknikker Prosessmodellkomponenter Introduksjon til bruk av case-scenarier Business objekter Kartlegging av arbeidsflyten
Modellering av nåværende prosesser
- Intervjuer og fokusgrupper Modelleringsforhold, triggere, hendelser og forretningsregler Abstraksjonsnivåer Modelleringstips og -teknikker Å vite når du skal stoppe
Kvantifisere prosesser
- Bestemme hva og hvor mye som skal måles Måle kundetilfredshet Måle ytelse Måle effektivitet Analysere nåværende prosesser
Analysere aktiviteter
- Identifisere verdiøkende aktiviteter Analysere arbeidsflytmønstre og begrensninger Dynamisk analyse - simulering Identifisere forbedringsområder Modellering av ny prosess
Generer nye ideer
- Dokumentere alternativer Integrering av ytelsesmålingsmekanismer Fange og representere prosesskunnskap Administrere modelleringsprosessen
Sette de nye Business prosessmodellene i bruk
- Kartlegging til systemkrav Retningslinjer og prosedyremanualer Modeller som verktøy for endringsledelse Prosessledelse
Velge metoder/verktøy
- Metodeevaluering og valg og tilpasning Modellerings- og simuleringsverktøy Verktøy for arbeidsflytadministrasjon Intranett og ekstranett Prosess- og kunnskapsstyringsverktøy
Krav
Ingen
Testimonials (5)
Tempoet var bra, med en fin blanding av kunnskapsdeling, demonstrasjoner og praktisk arbeid. Filip var veldig engasjerende og ga energi til å komme seg gjennom kurset. Det var bra at det var mye 1:1-undervisning, hvor Filip gikk gjennom individuelle treningsøvelser.
Colin - Worldpay
Kurs - BPMN, DMN, and CMMN - OMG standards for process improvement
Machine Translated
The training definitely backfilled some of the gaps in my knowledge left by reading the OptaPlanner userguide. It gave me a good broad understanding of how to approach using OptaPlanner in our projects going forward.
Terry Strachan - Exel Computer Systems plc
Kurs - OptaPlanner in Practice
Shared examples of every function and/or operators are all well explained.
Brian Amlon - Thakral One, Inc.
Kurs - Introduction to Drools 7 for Developers
a lot of practices are very welcome, many try and learn cases are embedded
Nadia Ivaniuk - Credit Suisse (Poland) Sp.z o.o.
Kurs - Modelling Decision and Rules with OMG DMN
Exercises and solving problems in groups when the problems were more difficult.