Thank you for sending your enquiry! One of our team members will contact you shortly.
Thank you for sending your booking! One of our team members will contact you shortly.
Kursplan
Introduksjon til avansert EV-design
- Oversikt over banebrytende EV-teknologier
- Utforsking av nåværende og fremtidige trender innen EV-design
- Utfordringer og muligheter innen EV-innovasjon
EV-arkitektur og strukturelt design
- Design av lette og stive kjøretøystrukturer
- Integrering av modulære og skalerbare arkitekturer
- Sikkerhetshensyn i strukturelt design
Aerodynamikk og effektivitetsoptimalisering
- Design for lav luftmotstand og høy stabilitet
- Evaluering av aerodynamisk ytelse med simuleringer
- Balanse mellom estetikk og energieffektivitet
Drivlinje og energi Management innovasjoner
- Optimalisering av kraftfordeling og energigjenvinning
- Implementering av neste generasjons batteriteknologier
- Forbedring av termisk styring for levetid og ytelse
Avanserte simulerings- og prototypingsteknikker
- Bruk av CAD og FEA for strukturanalyse
- Simulering av drivlinjeytelse og effektivitet
- Rask prototyping med 3D-modellering og -printing
Integrering av smarte teknologier og IoT
- Innebygging av sensorer og telematikk for sanntidsovervåking
- Utnyttelse av AI for prediktivt vedlikehold og diagnostikk
- Utforsking av integrasjon av selvkjørende teknologi
Kasusstudier og virkelige applikasjoner
- Analyse av innovative EV-design fra ledende produsenter
- Læring fra vellykkede EV-oppstartsprosjekter
- Utforsking av bærekraftig designpraksis
Beste praksis innen EV-utvikling
- Håndtering av design- og utviklingslivssyklusen
- Inkorporering av bærekraft i alle stadier
- Sikring av samsvar med bilindustriens standarder
Oppsummering og neste trinn
Krav
- Solid forståelse av biltekniske prinsipper
- Erfaring med elektriske kjøretøyteknologier
- Kjennskap til kjøretøydesign og prototypingverktøy
Målgruppe
- Automotive ingeniører involvert i utvikling av elbil
- FoU-profesjonelle som utforsker avanserte løsninger for elbil
- Ledere som driver innovasjon innen elektrisk mobilitet
14 timer